Az üzemeltetője szerint terrorcselekmény áldozata lett egy orosz teherhajó
Két tengerészt még mindig eltűntként tartanak nyilván.
Két tengerészt még mindig eltűntként tartanak nyilván.
Hamarosan megérkezhet az Egyesült Államokba az a teherhajó, ami tizedannyi károsanyag-kibocsátással működik, mint a konténerszállító hajók.
Az Irán által támogatott jemeni húszik a gázai fegyveres konfliktusra reagálva, a palesztinok melletti kiállásként november óta több mint 80 támadást követtek el a Vörös-tengerre tartó kereskedelmi hajók ellen.
A hajóra szerelt hatalmas hídpilléreknek tűnnek, valójában azonban a vitorla egy modern változatai azok az oszlopok, amelyeket az amerikai Miami Egyetem mérnökei fejlesztettek ki, hogy modernizálják a hajózást.
Kínai kutatók a delfinek bőrét tanulmányozva próbálták lemásolni annak szerkezetét. Mint kiderült, befektetésnek sem utolsó az eredményre költeni.
Nem messzire, csak a virginiai partokig, ahol lepakolnak róla egy sor konténert, majd kijavítják.
A hajózási törvények és a lejárt vízum is meggátolja a Dali személyzetét abban, hogy szárazföldre lépjen, és egyelőre nem tudni, meddig tart a fogságuk. Esetük azonban nem egyedi: vannak olyan tengerészek, akik évekig raboskodnak a fedélzeten, miután a hajó tulajdonosa felszívódik: pénzt, ellátást nem kapnak, és bürokratikus akadályok miatt haza sem mehetnek. Egy extrém esetben egy tengerész csaknem két évet húzott le teljesen egyedül.
A teherszállítóra az USA is szankciókat vetett ki.
Egyik pillérjének kilökése után a szerkezet többi eleme nem bírta a ránehezedő terhelést, ezért semmisült meg a Francis Scott Key híd. Az amerikai balesetnek a világon mindenhol kérdéseket felvető tanulságai vannak.
A Dali nevű konténerszállító teherhajó Srí Lankára ment volna, de az ütközés előtt nem sokkal felmondták a szolgálatot a berendezései. A Maxar műholdja képeket rögzített a baltimore-i baleset helyszínéről.
Fokozódik a feszültség a Vörös- és az Arab-tengeren.
Személyi sérülés sem történt.