Photoshopolás: fehérneműs szépségideál 18 országban
Egy 2014-ben világhírűvé vált sorozat inspirálta azokat az újabb, Photoshoppal készült képeket, amelyek azt mutatják, hogyan változik a teljes alakos szépségideál a különböző országokban.
Egy 2014-ben világhírűvé vált sorozat inspirálta azokat az újabb, Photoshoppal készült képeket, amelyek azt mutatják, hogyan változik a teljes alakos szépségideál a különböző országokban.
Egyre többször találkozunk a médiában olyan modellekkel, akik nem felelnek meg a hagyományos elvásároknak: divat a plus size, a testi hiba és a ráncos bőr a kifutón, de vajon nem több a másság mutogatása, mint múló dili, amit kihasználnak a divatcégek a feltűnősködésre? A nők nagy része még mindig arra törekszik, hogy karcsúbb legyen, mert az elfogadottabb. A harmonikus szépséget kétséges, hogy meg lehet dönteni a szépségiparban, a hétköznapi nők viszont szívesen látják a kevésbé tökéletes alkatokat is a reklámokban.
Tizenegy modell szerepel abban a videoklipben, amely az ókori Egyiptom időszakától máig mutatja be, milyen típusú nőket tartottak a legszebbnek az adott korokban.
Hogy mi számít szépnek, vonzónak, azt nehéz meghatározni, hiszen még a különböző nemzetek is mást értenek alatta. Most egy „plus size-os” hölgy arcképét alakították – Photoshoppal – a nemzeti ideáloknak megfelelően.
A közösségi oldalak még nagyobb teret engednek mások leszólására, kritizálásra. Ön műveli, elszenvedi, vagy ellenzi? Egyperces kérdőív.
Óriási siker volt nemrég az interneten az a kísérlet, amelyben ugyanannak a nőnek a fotóját más-más országok ízlésének megfelelően photoshoppolták. Mivel Magyarországra elfelejtette elküldeni az amerikai ötletgazda, gondoltuk, pótoljuk a hiányosságot és megcsináljuk a saját retusálásunkat.
Nem minden szép nő ragaszkodik ahhoz, hogy csakis a legjobb oldaláról mutatkozzék. Ez megnyugtató. És vicces.
Érdekes kísérletet végzett egy amerikai újságírónő: megkért közel 40 Photoshop-szakértőt és amatőrt 25 országban, hogy a helyi szépségideálnak megfelelően manipulálja a portrtéját. Eléggé szubjektív eredmények születtek.
Nagy szemek, telt ajkak, keskeny állcsont – a férfiak többsége számára így áll össze az instant szépségű női arc, melyet azonban mégsem minden országban tartanak olyan vonzónak – írja a Die Welt.
Miért van az, hogy a szépségideálokhoz való alkalmazkodás kényszere a nőket sokkal súlyosabban érinti, mint a férfiakat? Mennyire hatásosak azok az "ellentrendek", amelyek a belső szépség és az önelfogadás üzenetét közvetítik? A női szerepekről, a szépségideál változásairól és a Dörmögő Dömötörről vitáztott öt szakember.
Egy brit felmérés szerint a nők a húszas éveik végére szerzik meg a szükséges önbizalmat ahhoz, hogy magukat is szépnek lássák.
Julia Roberts és Christy Turlington tükörsimára retusált reklámfotóját betiltotta a brit reklámhatóság, az ASA. Képtelenségnek tartják ugyanis, hogy a negyven fölötti nők mesebeli ránctalanságával csábítsanak a kozmetikai cégek, és így csorbítsák a fogyasztók, legfőképp a fiatalok testtudatát. A hamis szépségideálokat ilyen módon csak a szigetországban kergetik, de a photoshopos arcoskodásnak nálunk is vannak akadályai. Pázmándi Kinga reklámjogászt kérdeztük.