Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#szépség

Élet+Stílus Nemes Nikolett

Hasonlíthattak Sophia Lorenre vagy Brigitte Bardot-ra, de csak egy bizonyos dekoltázsmélységig – ilyen volt nőnek lenni a szocializmusban

Miért számított az ötvenes években magánlázadásnak a rúzsos száj, a festett haj és a pirosra lakkozott köröm? Milyen volt az a darabka Nyugat, amit Zalatnay Sarolta és Koncz Zsuzsa hozott be az országba a táncdalfesztiválokon? Miként működött a seftelés a szépségiparban? És a sufnituning, aminek halálos áldozata is lett egy Népszínház utcai állami fodrászatban? Erről beszélgettünk Magyari Hajnalkával, a Trendi nő a szocializmusban című könyv szerzőjével, aki azt is elmondta, mi volt a valós ára annak, hogy két kiló krumplinak megfelelő összegért már be lehetett ülni egy arckezelésre.

hvg360 Matalin Dóra

"Ne a bőröd határozza meg, hogy ki vagy"

Egyre népszerűbb a Skinpositivity mozgalom, amely azt szeretné tudatosítani, hogy tökéletes bőr nincs. A reklámokban, közösségi oldalakon látható, hibátlannak tűnő bőr profi smink és utómunka eredménye, ami miatt senkinek nem kellene rosszul éreznie magát.

HVG Extra A Nő

My Body, Whose Choice? Önmagunk szeretése az új lázadás

Megsemmisítő érzés utálni a testünket, de szeretni is kutya nehéz. És biztosan nem néhány hashtagcunamin fog múlni. Sok és összetett munka jóban lenni a külsőnkkel, többgenerációs kudarchalmot és a közösségi média szörnyeit is le kell gyűrni hozzá. De a legfontosabb: meg kell tanulni befelé is nézni.

HVG Extra A Nő

Előítéletek nélkül - Szubjektív szépségtörténetek

A Bábellel annak idején teljes miniszériát építettünk a szépség témakörére. Nem pusztán a szépségiparról akartam műsort csinálni, sokkal inkább a mögöttes filozófia érdekelt: hogy bár a szépség alapvetően relatív fogalom, mennyire objektívnek gondolják sokan azokat a szépségideálokat, amelyek manapság hódítanak.

HVG Extra A Nő

Miért rossz szépnek lenni?

Szépnek lenni alapvetően nem rossz, sőt, így a kérdés a címben megtévesztőnek tűnhet. Nemcsak azért, mert a szép emberekre többen mosolyognak az utcán, vagy hamarabb rendelhetnek a pincértől, hanem konkrét volúciós és forintosítható haszna is van. Mi viszont most azt a ritkább esetet vizsgáljuk szép emberek és a szépséggel foglalkozó kutatók segítségével, amikor a szépség igenis hátrányos.

Gazdaság Hercsel Adél

Feminista reklámok: "Ki tud azonosulni a pucsító nővel?"

A reklámszakmának váltania kell, ha tényleg meg akarja érteni a nőket, sőt épp egy új korszak kezdetén állunk: szexizmussal és a nők tárgyiasításával ma már egyre kevésbé lehet bármit eladni. Főként az Y és a Z generáció várja el a márkáktól, hogy a profiton túl társadalmi hasznot is hajtsanak, közös ügyeinkben hitelesen szerepet vállaljanak. Nem véletlenül hódít a femvertising.