Ledobja az atomot a reklámblokkolókra a YouTube – ezt már tényleg nehéz lesz kijátszani
Úgy tűnik, egy módszerrel sikerrel kijátszható minden reklámblokkoló a YouTube-on, és már teszteli is azt a Google.
Úgy tűnik, egy módszerrel sikerrel kijátszható minden reklámblokkoló a YouTube-on, és már teszteli is azt a Google.
A videó részeivé válhatnak a YouTube-reklámok a jövőben, így a blokkolók nem tudják majd megkülönböztetni, mi a tartalom, és mi a hirdetés. Az újítást már tesztelik.
Van reklámblokkoló? Akkor nincs videó. Akár ezt is kommunikálhatja passzív-agresszív módon a YouTube, amikor újfent azonnal a videó végére ugrik minden indításnál.
A mobilos reklámblokkolókra is lecsap a YouTube, több problémába is ütközhetnek ezentúl azok, akik így kerülnék meg a platformon futó reklámokat.
Ezúttal nem egy szándékos lépés, hanem két, több mint százmillió felhasználóval rendelkező reklámblokkoló bővítmény frissítése miatt volt probléma a platform működésével.
Újabb intézkedést próbálgat a YouTube azzal a céllal, hogy rávegye a felhasználókat a reklámblokkolók kikapcsolására, vagy a reklámmentes prémium csomagra történő előfizetésre – és ez most igencsak bosszantó.
Különös hiba ütötte fel a fejét egyes felhasználóknál: a YouTube csak több másodperces várakozást követően tölt be. Van, aki egy olyan sort is talált a platform kódjában, ami szándékosan lassíthatja a betöltést – a YouTube szerint azonban csak a reklámblokkolók ronthatják az élményt.
A megszokottnál jóval többen távolítják el teljesen számítógépeikről a hirdetések blokkolására szolgáló programokat, miután a YouTube aktívan elkezdte tiltani használatukat.
Rövidesen már minden felhasználónál megjelenhet a YouTube egyik újítása, melynek bizonyára senki sem fog örülni: reklámblokkoló használatával nem fognak elindulni a videók.
A jelek szerint elkezdte szélesebb körben is bevezetni a YouTube a szigorítását, mellyel végleg leszámolna a hirdetésblokkolókkal a platformon.
Stratégiai megbeszéléseket tartanak a YouTube-nál, ugyanis az elmúlt időszakban kiderült, annyira népszerűekké váltak a TikTokéra hajazó rövid formátumú videók, hogy az már YouTube alaptevékenységébe (értsd: hosszabb videók megosztása) is beleszólhat.