Tech hvg.hu 2023. november. 06. 19:03

Százezrek kezdték el törölni számítógépükről a reklámblokkolókat, miután az elmúlt napokban a YouTube megkezdte a nagy leszámolást

A megszokottnál jóval többen távolítják el teljesen számítógépeikről a hirdetések blokkolására szolgáló programokat, miután a YouTube aktívan elkezdte tiltani használatukat.

Évek óta bevett gyakorlat a különféle reklámblokkolók használata, melyek megakadályozzák, hogy böngészés közben reklámok zavarják az embert. Ez azonban jelentős bevételkiesést okoz a hirdetési bevételekből is élő weboldalak üzemeltetőinek.

Az egész internet egyik legnagyobb tartalomközpontja, a YouTube néhány hónapja már elkezdte korlátozni azokat a felhasználókat, akik reklámblokkolók használata mellett akarnak videózni. A dolog az elmúlt napokban csúcsosodott ki, amikor globálisan bevezették a vasszigort: nem engedik a videó lejátszását, míg a felhasználó ki nem kapcsolja a reklámblokkolót – vagy fizet elő a reklámmentes prémium csomagra.

A jelek szerint működik a dolog, a népszerűbb reklámblokkoló programok kiadói úgy nyilatkoztak a Wired-nek, hogy a YouTube lépése után százezrek döntöttek a törlés mellett.

Az AdGuard Chrome-bővítményét október 9. óta napi több mint 11 ezer felhasználó távolítja el. Október 18-án egyetlen nap alatt 52 ezer ember törölte gépéről a kiegészítőt.

Nincs menekvés: mindenkinél lecsap a YouTube vasszigora, vége a reklámblokkolóknak

Rövidesen már minden felhasználónál megjelenhet a YouTube egyik újítása, melynek bizonyára senki sem fog örülni: reklámblokkoló használatával nem fognak elindulni a videók.

Egy Ghostery nevű másik szereplő meglepő módon már úgy nyilatkozott, a telepítések és az eltávolítások száma októberben nagyjából egyenlő volt. Az érdekes pont azonban az, hogy mit mondtak utóbbi csoport tagjai a törlés okáról értekező kérdőívben:

90 százalékuk azért törölte a Ghosteryt, mert az már hatástalan a YouTube-reklámok blokkolásában.

A jelek szerint tehát az emberek inkább elviselik a reklámokat, minthogy lemondjanak a YouTube-ról, vagy előfizessenek a prémium csomagra – melynek ára egyébként épp az elmúlt időszakban emelkedett számos régiónkban. A szórásból hazánk egyelőre kimaradt, itt havi 1790 forintot kell letenni az asztalra az egyebek mellett reklámmentességet is kínáló prémium csomagért.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.