Újabb intézkedést próbálgat a YouTube azzal a céllal, hogy rávegye a felhasználókat a reklámblokkolók kikapcsolására, vagy a reklámmentes prémium csomagra történő előfizetésre – és ez most igencsak bosszantó.
Az elmúlt hónapokban a YouTube aktívan keresi a módszereket arra, hogy miként tudna leszámolni a bevételkiesést jelentő reklámblokkolókkal.
A Google videós platformja már 2023 novemberében megkezdte a reklámblokkolók korlátozását, és akkor úgy tűnt, hogy bevált a vasszigor: rengeteg felhasználó kezdte meg a reklámblokkoló programok törlését.
Eddig azonban úgy tűnik, hogy tényleg csak mérlegeli a lehetőségeit a Google, és több dologgal is próbálkozik. Most egy újabb, korábban egy kis csoporton már kipróbált megközelítést vetnek be újból: egyszerűen belassítják a videók betöltését azoknál, akik reklámblokkolókat használnak.
A dologra egy NightMean nevű Reddit-felhasználó figyelt fel, és meg is osztott egy videót a tapasztalatairól. E szerint, ha a reklámblokkoló aktív, a videó lényegesen lassabban tölt be, mint akkor, amikor ki van kapcsolva.
Youtube started slowing video buffer with adblock enabled
byu/NightMean inyoutube
A lassítás nem videóoldal betöltését érinti, hanem a videó bufferelését, azaz azt, hogy mennyire tölt be az adott videó előre – ez az a kis szürke sáv alul, ami ideális esetben mindig jóval a megtekintés aktuális pontja előtt jár. Nos, ez a sáv az, ami a jelek szerint aktív reklámblokkoló esetén – függetlenül az internetkapcsolat sebességétől – lényegesen lassabban tölt be.
Nincs menekvés: mindenkinél lecsap a YouTube vasszigora, vége a reklámblokkolóknak
Rövidesen már minden felhasználónál megjelenhet a YouTube egyik újítása, melynek bizonyára senki sem fog örülni: reklámblokkoló használatával nem fognak elindulni a videók.
A 9to5Google maga is a jelenség nyomába eredt, és hasonló tapasztalatokról számolt be: reklámblokkolóval lényegesen lassabban bufferelnek a videók, az előnézetek is lassabban töltenek be, és a mozi/teljes képernyős módba váltás is csak a teljes oldal újratöltése után működik.
A dolog mögött a YouTube kódjába ágyazott intézkedések állhatnak, és nincs mód a megkerülésére – csak a reklámblokkoló kikapcsolásával, vagy a prémium csomagra történő előfizetéssel lehet megszüntetni a jelenséget. Ugyanis, szól a magyarázat, az ilyen programok nemcsak a YouTube-nak, hanem a tartalomgyártóknak is jelentős bevételkiesést okoznak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.