Leváltották az Építési és Közlekedési Minisztérium alatt működő, a műkincseket a pusztulástól vagy az eltűnéstől megóvó Műtárgyfelügyeleti Hatóság vezetőjét, annak szakmai tanácsadó szervét pedig a HVG információi szerint szétzavarják.
A napokban megjelent a nemzetközi műtárgypiac elmúlt évi fejleményeinek legátfogóbb és világszerte legelfogadottabb krónikája és elemzése, mely szponzorai okán Art Basel & UBS Reportként ismert; valójában minden évben egy, a műpiaccal évtizedek óta foglalkozó ismert közgazdász, Clare McAndrew, illetve cége, az Arts Economics állítja össze.
A műkereskedelem aktuális állapotát elemző írások rendszerint az előző évvel való összehasonlításból indulnak ki. Azt vizsgálják, hogyan változott a forgalom összvolumene és annak megoszlása az egyes műpiaci csatornák, a különböző földrajzi régiók, a művészettörténeti korszakok, a „hagyományos” és progresszív műfajok vagy az egyes stílusirányzatok között.
A forgalom tavaly visszaesett, ám a pandémia ellenére szépen gyarapodó szupergazdagok műgyűjtő-szenvedélye a kritikus időkben sem lanyhult. A magyar piac kevésbé tudta kivédeni a negatív hatásokat.
Se külföldre, se belföldre, se múzeumba nem mehetünk már hosszú hónapok óta – erre a bajra ad most tüneti kezelést a Virág Judit Galéria, amely mesés úticélokat ábrázoló magyar festményekről készített videosorozatot. Az ismeretterjesztő kisfilmek első két epizódja a hvg.hu-n debütál: a napsütötte San Remóba és a húszas évek pezsgő metropoliszába, Berlinbe kalandozunk el.
Idén jórészt elmaradtak a globális műpiac első félévi teljesítményét összegző jelentések, aminek érthető okai vannak: egyfelől a forgalmi adatok a pandémia okozta leállás miatt olyan szerények, hogy a szakma nem akarja magát és a potenciális vásárlókat még inkább letargiába sodorni; másfelől a korábbi s majdan a jövőbeli évekkel való összehasonlításból amúgy sem lehetne messzemenő következtetéseket levonni, hiszen az idei drámai visszaesés oka rendkívül specifikus, és semmi módon nem függ össze a műtárgypiac belső fejlődésével.
Gyümölcs ekkora indulatot még nem váltott ki a világból. Ilyen drága sem volt még soha egyetlen darab banán. Olyat sem látott még élő ember, hogy demonstráló takarítók vonultak volna az utcára egy banán miatt. De mi köze van a nemrég meghalt szexuális ragadozó Jeffrey Epsteinnek a szigetelőszalaggal falra ragasztott gyümölcshöz? Ez itt a Nagy Banán cikk.
Tavaly végéig érezhető volt a piac erősödése, az élénkülés az év második felére felgyorsult, és a decemberi aukciók a várakozásokat meghaladó eredményeket hoztak.
Nem tudni, hogyan jött ki az öt darabból álló műért az a rekordösszeg, amekkorát idehaza a nyilvános műtárgypiacon még soha nem adtak magyar művész alkotásáért. Aba-Novák művei eddig a mostani összeg töredékéért keltek el.
Összesen 3,5 millió forintért végeztetett értékbecslést a Miniszterelnökség, ám hetekig kellett a nyakukra járni, míg elmondták, milyen műtárgyak beszerzéséhez kértek szakértői véleményt. Ahogy sejtettük, a kincsek egy része a Karmelita kolostorba kerül, a kormányfő leendő munkahelyére.
Átvertek!- átkozódik az orosz oligarcha, aki egy Leonardo da Vinci-festmény (nem a képen látható) boldog tulajdonosa. Dmitrij Ribolovjev, aki a műtrágyabizniszben szedte meg magát, örül a képnek, de kissé sokallja az árat. Perel a világ minden táján. Az egyik célpont a világhírű aukciós ház, a Sotheby's, mely most nyilatkozatban kívánta tisztázni az álláspontját.