A motorsporteseményeket is maga alá gyűri a Rogán-féle nemzeti rendezvényszervező
Az időzítés aligha véletlen: a tervek szerint MotoGP- és Superbike-világbajnoki futamot szervez idén Magyarország.
Az időzítés aligha véletlen: a tervek szerint MotoGP- és Superbike-világbajnoki futamot szervez idén Magyarország.
A Balaton Park Motorsport (BPM) Kft. rendkívül értékes projektet visz, mégis évek óta mikrogazdálkodói beszámolót ad le.
Ha minden a tervek szerint alakul, jövőre tényleg újra MotoGP-futam lehet Magyarországon. A feltételes mód indokolt, hiszen több elvetélt próbálkozáson is túl vagyunk már: a Gyurcsány- és az Orbán-kormány bicskája is beletört a feladatba.
Gokartpályák, ipari park és egyetemi központ is épülhet, akkugyár viszont nem szerepel a kiszivárgott tervekben.
Negyven hektárt adna el az állam azután, hogy kiderült, a beruházást felfüggesztik.
Az eredetileg tervezett 2023 helyett legkorábban valószínűleg 2024-ben tarthatnak versenyt a hajdúnánási pályán, ráadásul az Átlátszónak a helyi földtulajdonosok azt mondták, az építtető állami cég még nem fizette ki őket, hogy megszerezze a helyet, ahol a pálya épülne.
A területen még egy kapavágás sem történt.
Pontosították az erről szóló keddi kormányhatározatot.
Az 500 hektáros versenykomplexum a Hortobágy északi részén, Nyíregyháza, Debrecen és Miskolc vonzáskörzetében fekszik, Hajdúnánás közvetlen szomszédságában.
10 éven át dolgozott együtt a volt debreceni polgármesterrel városfejlesztési osztályvezetőként, de magáncégével megbízást kapott a Kósa Lajos vezette korcsolyaszövetség új korcsolyaközpontjánál is. Most a 65 milliárdból épülő hajdúnánási motorversenypálya üzemeltetését bízták rá.
Kizárt, hogy 65 milliárd forint elég legyen a Hajdúnánásra tervezett MotoGP-pályára, és az is, hogy a beruházás valaha megtérüljön. Az első hasonló hazai pályaépítésnek Sávolyon hatalmas bukás lett a vége.