Néhány nap múlva lejárnak a 2020-as autópálya-matricák
A szolgáltató szerint autósok százezrei nem váltották még meg az újabbat.
A szolgáltató szerint autósok százezrei nem váltották még meg az újabbat.
Akkora pótdíjakat fizettet velünk az állam, mint például az osztrákoknál, csak nekünk a feleakkora fizetésünkből kell kinyögnünk. Rendben van ez így?
A megyei autópálya-matricák bevezetésével a korábbi rendszer bonyolódott egy kicsit: már nem olyan egyszerű eldönteni, hogy mikor, melyik matricát válasszuk. Ha úgy érzi, követhetetlen a rendszer, mi megmutatjuk, melyiket mikor érdemes megvenni, mely megyékkel nem kell foglalkozni és miért fontos lehetőleg az év elején tervezni.
Volt itt minden, brókerbotrány, súlyos krízisek, a kormány háborúja a hiperekkel, a dohánygyárakkal és az emberekkel, ha a vasárnapi boltzárat vesszük. Európa közben majdnem szétesett a görögök miatt.
Az útdíj körüli zűrzavarral indult az év, és az is kiderült, hogy négy milliárdost menthet a kormány közpénzből a Széchenyi Banknál. A Fidesz nagyágyúi már egymást lövik az italnagykerek kinyírása miatt, a tranzakciós adó miatt pedig több százezer lakossági bankszámla tűnt el. És egy jó hír: kijátszható a boltok márciustól startoló vasárnapi zárva tartása. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Elkeseredett, netán dühös, mert éppen sorban áll egy benzinkútnál az új matricájára várva? Már tizedszer kapja ugyanazt a hibaüzenetet az online értékesítési rendszeren? Hagyja a francba, és spórolja meg a nagy megdöbbenést! Tudja, mennyi elfuserált kormányzati beavatkozáson esett át az elmúlt öt évben? Ha van gyereke, valószínűleg sejti, mi zajlik az iskolákban, ha kereskedő, az új pénztárgépével kell vacakolnia, esetleg pórul járt a chipsadóval vagy az e-útdíjjal. Közben fizeti a folyton változó tranzakciós adót, és nézi, miként szórja a kormány a pénzt az elbaltázott devizafalura, és hogyan osztja ki a haveroknak a trafikokat, de még azt is elrontja. Ennyi mellényúlás után kormánynak sem lehet könnyű lenni.
Szembemegy a korábbi közlekedési koncepcióval, széles társadalmi rétegeknek nehezíti meg a mindennapi mobilitását, környezeti és baleseti kockázatokat is növeli, és még a korábban belengetett fővárosi dugódíjnak is ellentmond. Közlekedési szakértőket és érintett települési vezetőket kérdeztünk a kormány 40 milliárdos járulékvadászatáról, a főváros közeli autópálya-szakaszok fizetőssé tételéről.