Karácsony: Járatritkítást jelentett be januártól a MÁV a szentendrei és a ráckevei HÉV vonalakon
A főpolgármester szerint ritkítás helyett új járművekre, felújításokra lenne szükség.
A főpolgármester szerint ritkítás helyett új járművekre, felújításokra lenne szükség.
A főpolgármester és a Budapest-államtitkár jól odamondogattak egymásnak a fővárosi agglomeráció 2040-ig szóló vasúti stratégiájának elfogadása kapcsán. Ha a stratégia megvalósul, eljő az ingázók Kánaánja új, sűrűn járó járművekkel, felújított állomásokkal és a vonalakkal, kiváló összeköttetésekkel, beleértve a Duna alatti alagutat.
A kötöttpályás távolsági közlekedésben a gőzmozdony sebességével és teherbírásával nem versenyezhettek a lovak a XIX. században, de a városokban más volt a helyzet. Pesten próbálkoztak ugyan gőzüzemű – kávédarálónak becézett – városi vasúttal, de nem vált be. Az első lóvasutat már 1827-ben tervbe vették, de csak húsz évvel később, 1866. július 30-án döcöghetett el az első járat a mai Kálvin tértől Újpestig.
BioUltra néven mutatták be a woresteri mérnökök annak a vonatnak a prototípusát, amelyik biometánt tankolva 3200 km-t is képes megtenni egyhuzamban.
A ráckevei vonalat is összekötnék a csepeli vonallal, és a Kálvin térig vezetnék. Új szerelvényeket is ígérnek.
Két év után is csak a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését kéri a kormány egy új határozatban.
Hamarosan véget ér a 2015-16-ban Budapesten forgalomba állított spanyol villamosok gyártói karbantartása, a munkát a BKV saját embereinek kell átvenni, ráadásul a közlekedési vállalatnak rengeteg alkatrészt is vásárolnia kell. 600 millió forintból kijött volna még kétévi karbantartás. A BKV-s karbantartók túlterheltek, de nem a CAF-okkal fognak legtöbbet küzdeni.
A berlini InnoTrans világkiállításhoz kapcsolódóan mutatta be Potsdamban a városi forgalomban közlekedő önvezető tesztvillamosát a Siemens.
A Népszava úgy tudja, hogy az állami busztársaságokba és a MÁV-ba olvasztanák be a még önkormányzati kézben lévő közlekedési társaságokat, a fejlesztési tárca azonban tagadja ezt.
Csaknem a hang sebességével száguldó vonattal kötné össze Sydney és Brisbane ausztráliai városokat egy helyi magánkonzorcium, a Hyperloop One kaliforniai vállalat hivatalos partnere.
Már elkészült a BKV új működési modellje, amely alapján két cégre bontanák a most 12 ezer munkavállalót alkalmazó fővárosi társaságot – mondta a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió műsorában.
A város gazdasági fejlődése azzal jár, hogy a munkavállalók egyre távolabbról járnak be, ezért szükséges Kecskemét elővárosi közlekedésének fejlesztése. Többféle elképzelés is van, március végére kell elkészíteni a megvalósíthatósági tanulmányt.