Kettévágnák a BKV-t, de csak a választások után
Már elkészült a BKV új működési modellje, amely alapján két cégre bontanák a most 12 ezer munkavállalót alkalmazó fővárosi társaságot – mondta a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió műsorában.
A jövőben szétválasztanák a kötöttpályás- és a buszközlekedést, erre azonban már csak a következő önkormányzati ciklus első felében kerülhet sor – mondta György István az InfoRádió Aréna című műsorában.
György István szerint a buszjáratok harmada maradna a BKV-nál, a többit külső cégek látnák el, növelve a versenyhelyzetet és a szolgáltatás színvonalát. Bár a kötöttpályás közlekedésben szűkebb a mozgástér a verseny kialakítására, vannak olyan modellek, amelyekre György István szerint mégis van lehetőség.
A városüzemeltetés struktúrájának átalakításával, a közösségi közlekedés intézményrendszerének átszervezésével – a fejlesztések dacára is – reálértékben a korábbi összeg 95-97 százalékra csökkent a terület forrásigénye, ami a hatékonyabb működtetésnek köszönhető – közölte a fideszes politikus.
Hozzátette, hogy az 1-es, a 3-as és a budai fonódó villamos vonalára az uniótól kapott 110 milliárd forintos támogatást 2015-ig fel kell használni, ezért kellett egyszerre több nagy programot is megkezdeni a városban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.