7 milliárd forintos támogatást kap a divatipar
Uniós pénzekre pályázhatnak a divat- és dizájnipari vállalkozások.
Uniós pénzekre pályázhatnak a divat- és dizájnipari vállalkozások.
Március elején jelentette be Tarlós István főpolgármester és helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra, hogy Budapestnek új arculata lesz, melynek első eleme az új logó és az új szlogen. Az Átlátszó munkatársai kikérték az adatokat a tervezőkkel és a tervek árával kapcsolatban.
Egy tenyérnyi helyen elférő, nem digitális térképre szavaztak a legtöbben az idei Highlights of Hungaryn. A kurátorok által kiválasztott ötvenhárom jelöltből került ki az a tíz közönségdíjas, akikre a szavazási időszak alatt több mint tízezren voksoltak. Bekerült a top 10-be a Hajnali láz című film, a Bánkitó Fesztivál és egy somlói borászat is.
Elindult az idei ARC-pályázat, ám a másfél évtizede indult plakátverseny lényege az elmúlt hetekben tulajdonképpen országszerte már élesben megvalósult - válaszlépésként a bevándorlásellenes kormányzati palátokra. Gesztiék közösségi finanszírozással próbálják összegyűjteni a szükséges pénzt az őszi kiállításhoz.
Egy kutatás szerint az évi 535,9 milliárd eurós forgalmával a kreatív-és kulturális ipar az európai gazdaság egyik legmeghatározóbb szereplője, 4,2 százalékkal járul hozzá a kontinens hazai össztermékéhez (GDP). A kreatív szektor a harmadik legnagyobb munkaadó Európában az építőipar és a vendéglátóipar után.
Magyarországon a kreatív ipar a második leggyorsabban növekvő iparág a Design Terminál megbízásából készült kutatás szerint.
Kreatív ipari vállalkozások számára indít mentorprogramot a Design Terminál. A program célja, hogy a magyar kreatív ipar képviselői szabadalmi jogi, üzletfejlesztési és márkaépítési területen is felkészülten lépjenek a nemzetközi piacra.
Éder Krisztián belső okok miatt váltott a zenélésről a fotózásra két évvel ezelőtt. Szerinte a személyes márkaépítést nem lehet tanulni, ez nála inkább ösztönből jön. Kreatív munkáit a saját cége menedzseli, kisvállalkozóként hosszú távra tervez. Arról is mesélt, hogyan látja a hazai kreatív ipart belülről.
Zseniális keresőmarketinggel talált magának állást egy kreatív szövegíró New York-ban. Amikor a kiszemelt topmenedzser a Google keresőjébe beírta saját nevét, első helyen a fiatalember fizetett álláshirdetése várta. Ez a szemtelenül egyszerű és zseniális ötlet annyira megtetszett a topmenedzsernek, hogy azonnal fel is vette őt.
Tari Zsófi egyik karrierálma már teljesült. Londonban dolgozik dizájnerként egy menő reklámügynökségnél úgy, hogy a diplomabuliról repült a brit fővárosba. Emellett saját startupját is igazgatja, egyedi tartalommal szabott ékszereket és figurákat készít Sofita márkanév alatt. Zsófi volt egyetemi évfolyamtársai többsége ki szeretne menni külföldre, a másik része meg már kint van.
Közösségi dolgozóhely és munkaügyi programok segítik a pécsi startup vállalkozásokat, a Pécsi Tudományegyetem pedig egymilliárdos beruházásból létrehozott kutatóközpont révén törekszik az egyetemi kutatások és a tudásalapú ipar helyi összehozására. Bár nagy a nyüzsgés, a kritikus tömeg, avagy szökési sebesség egyelőre gyűlik a feltörekvő pécsi cégek körében.
Csak egy jó ötlet kell ahhoz, hogy saját készítésű videónkat többmillióan nézzék meg a YouTube-on. A cég most úgy döntött, pénzkereseti lehetőséggel jutalmazza meg a videók készítőit.