Egy tenyérnyi helyen elférő, nem digitális térképre szavaztak a legtöbben az idei Highlights of Hungaryn. A kurátorok által kiválasztott ötvenhárom jelöltből került ki az a tíz közönségdíjas, akikre a szavazási időszak alatt több mint tízezren voksoltak. Bekerült a top 10-be a Hajnali láz című film, a Bánkitó Fesztivál és egy somlói borászat is.
Az idei győzteseket látva nyilvánvaló, hogy egyre népszerűbbek azok a kezdeményezések, amelyek kimozdítanak minket az online világból, és valódi, kézzelfogható élményekkel gazdagítanak bennünket – mondta el Remete Tibor, a Super Channel kreatív igazgatója, a Highlights of Hungary ötletgazdája.
A tizedik helyezett Kreinbacher Birtok az egyre menőbb magyar gasztronómia és dizájn ideális kombinációja: a somlói borászat legfinomabb borait közép-európai szinten is egyedülálló környezetben lehet elfogyasztani.
A kilencedik helyen a Miskolci Autista Alapítvány által létrehozott Maacraft végzett: a különleges alkotóműhelyben dizájnerek és autista fiatalok együtt hoznak létre rendkívül magas színvonalú termékeket, így bizonyítva, hogy az autizmussal élőkben rejlő kreativitást igenis ki lehet aknázni.
A nyolcadik helyre a szülei megrázó szerelmi történetéből az év egyik legsikeresebb regényét író, majd pedig filmet készítő Gárdos Péter munkája, a Hajnali láz került.
A hetedik az a Bánkitó Fesztivál, amely a tökéletes bizonyíték arra, hogy egy minden ízében kulturális nyári fesztivál megszervezéséhez nincsen szükség százmilliókra.
A hatodik helyezett egy különleges zenei kezdeményezés, a Nemzetközi Cseperedő Alapítvány szakmai támogatásával megvalósult Autizmusbarát Kakaókoncert lett, amely mind zenei felhozatalában, mind megvalósításában úgy lett kialakítva, hogy az autista gyermekek, testvéreik és szüleik egyaránt jól érezhessék magukat. Akárcsak a lista hatodik pozíciója, az ötödik Midnight Music is a Budapesti Fesztiválzenekarhoz és Fischer Ivánhoz fűződik: az éjfél előtt fél órával kezdődő komolyzenei koncertsorozat célja, hogy a klasszikus zenét kimozdítsa megszokott környezetéből és közelebb hozza a fiatalokhoz.
A dizájn mint az újítás eszköze jelenik meg a negyedik helyen végző Kéktúra pecsételődobozokban is, melyeket Magyarország legnépszerűbb turistaútvonalán a Magyar Természetjáró Szövetség munkatársai állítottak fel, lehetőséget adva az egyedi pecsétek begyűjtésére a természetet szeretők számára.
A harmadik helyen A nagy DIY könyv zárt, mely nem csupán 2015 egyik legszebb nyomtatott könyve, de a Do It Yourself-mozgalom hazai bibliája is, melyben 21 hazai blogger lakberendezéssel kapcsolatos ötletei találhatóak.
A második helyezett MagikMe az innovatív és társadalomtudatos dizájn remek példája. A Pillangó nevű libikókát mozgássérült gyerekek is tudják használni, a szülők által létrehozott projektet pedig már az UNICEF is felkarolta.
2015 legkreatívabb projektjének pedig a magyar közönség az EggMapet választotta. Sátor Dénes és Sátor Tamás közös munkája egy olyan városi térkép, amely a digitális megoldásokkal szemben offline megoldást kínál, ám szó szerint, tenyérnyi helyen is elfér, és az időjárás minden viszontagságának is képes ellenállni.
Az InStyle magazin különdíját az autizmussal élők különleges gondolkodásmódjára a divat eszközeivel reflektáló Perceptual Thinkers, a Forbes magazin különdíját a szakmai újrakezdés lehetőségét biztosító 45+ Vállalkozói Program, a Budapest a fiatal tehetségekért program különdíját a középiskolásoknak életúttanácsokkal szolgáló Így Dolgozunk Mi projekt kapta.
A Highlights of Hungary célja egy olyan platform létrehozása, amely szakmai alapokon áll, ám kategóriák nélkül, a nagyközönséget is bevonva ad színes képet a magyarországi kreatív szektor éves sikereiről és eredményeiről. A szervezők szándéka, hogy a sikerekből minél több jusson el a szélesebb közönséghez is, és minél nagyobb társadalmi bázisa legyen a kreatív szakmáknak.
Az összes jelölt listája itt elérhető.