Március elején jelentette be Tarlós István főpolgármester és helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra, hogy Budapestnek új arculata lesz, melynek első eleme az új logó és az új szlogen. Az Átlátszó munkatársai kikérték az adatokat a tervezőkkel és a tervek árával kapcsolatban.
Tarlós István és helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra március 4-i sajtótájékoztatójuk során jelentették be, hogy új logót és új szlogent kap Budapest. Ahogy korábban írtuk, akkor az is elhangzott, hogy külön céget alapítottak a Budapest brand erősítésére. A szlogent már akkor bemutatták, amely így hangzik: „Budapest, a város, amely egyesít".
“Budapest a régió éllovasa lehet, de ez csak akkor érhető el, ha a fővárosnak van jól kommunikálható és hiteles brandje és márkastratégiája – mondta akkor a főpolgármester-helyettes. Szalay-Bobrovniczky Alexandra hozzátette: az év végére készül el az új arculat és az arculati kézikönyv. Kimenő rendszerben tervezik az arculatfejlesztést, hogy a lehető legkevesebb költséggel járjon.”
Az Átlátszó most azt írja, hogy Dr. Sárádi Kálmánné főjegyző tájékoztatása szerint a főváros tulajdonában lévő BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. három céggel kötött szerződést 2015. szeptember 16-án az új megjelenéssel összefüggésben. Mindhárom vállalkozásnak különböző logóterveket, szlogenjavaslatokat, betűtípusokat, arculati színeket, névjegykártyát, levélpapírt, borítékot kellett elkészítenie, ketten közülük ezen kívül megbízást kaptak Facebook-borító- és profilkép megtervezésére is.
A BVA Kft. összesen nettó hárommillió forintot fizetett ki a három cégnek a tervekért:
– Laboratory Ideas Kommunikációs Kft., nettó 900.000 Ft
– Trance Wave Kft., nettó 1,2 millió Ft
– Frank Digital Kft., nettó 900.000 Ft
A főváros új arculatát bemutató pdf prezentációt itt lehet megtekinteni.