Megtették első útjukat az új balatoni hajók
A négy vízi jármű építése során összesen több mint 350 tonna acélt és 25 kilométer elektromos vezetéket használtak fel.
A négy vízi jármű építése során összesen több mint 350 tonna acélt és 25 kilométer elektromos vezetéket használtak fel.
Az új kompok idén év végéig állhatnak majd forgalomba, a katamaránok pedig a következő hajózási szezon kezdetekor.
Esővizet ivott, nyers halat evett, miután egy vihar megrongálta a katamaránját, és sodródni kezdett.
Már nem folyik ki víz a Balatonból, amit részben a magas vízállás, de inkább az új balatoni hajók feljuttatása miatt kezdtek leereszteni a Sión. A vízügy szerint a felhajózás a feszes ütemtervnek, az alapos előkészítésnek, és a csapadékosabb időnek is köszönhetően a lehető legkisebb vízveszteséggel járt.
Az összeszerelést követően forgalomba álló kompok Szántódrév és Tihanyrév között közlekednek majd, míg a katamaránok a Fonyód − Badacsony, valamint Siófok – Balatonfüred – Tihany útvonalon teljesítenek majd szolgálatot.
Szerdán Siófokhoz ért az a 20 hajós flotta, amivel az újonnan elkészült 2-2 balatoni komp és katamarán érkezett a tóhoz. A hajókat megrendelő Balatoni Hajózási Zrt. másfél évet várt erre az alkalomra, de ez semmi ahhoz a negyven évhez képest, amikor utoljára forgalomba álltak ilyen hajók a Balatonon.
A Sió vízszintjének növeléséhez, így az új járművek felhajózásához kapóra jön a Balaton leeresztése. A települések a turizmust féltik a csökkenő vízszinttől, a hajók felhozatalát viszont a Magyar Turizmus Zrt. is szeretné elérni.
Az 5,7 milliárd forint összértékű kompokkal és katamaránokkal a vízállás babrálhat ki.
A címvédő haladt át idén is először a célvonalon, de nagyon szoros befutó volt Balatonfüreden.
Eredményes volt a Bahart közbeszerzése, egy felvidéki vállalat nyert.
Kellemesen folydogált a nap, aztán eltört az árbóc.