A négy vízi jármű építése során összesen több mint 350 tonna acélt és 25 kilométer elektromos vezetéket használtak fel.
Először kelt át a Balatonon a Tihany komp és a Tomaj katamarán, a rendszerváltás utáni időszak első új, a tavon közlekedő hajói tudatta a Balatoni Hajózási Zrt. közleményben. Ahogy korábban megírtuk, a Bahart flottája összesen négy hajóval, két komppal és két katamaránnal bővült, amelyeket Komáromban építettek, majd szétszerelve, a Dunán és a Sión keresztül szállították a Balatonhoz, itt szerelték össze őket.
Sokat kellett várni, de már a Balatonhoz érkezett az új hajóflotta - fotók
Szerdán Siófokhoz ért az a 20 hajós flotta, amivel az újonnan elkészült 2-2 balatoni komp és katamarán érkezett a tóhoz. A hajókat megrendelő Balatoni Hajózási Zrt. másfél évet várt erre az alkalomra, de ez semmi ahhoz a negyven évhez képest, amikor utoljára forgalomba álltak ilyen hajók a Balatonon.
A másik két, Szántód és Balaton névre keresztelt hajó összeszerelési munkálatai is rendben haladnak, a kompok előreláthatólag decemberben, a katamaránok pedig a következő hajózási szezon megkezdésekor, jövő márciusban kezdik meg szolgálatukat. Összeszerelést követően a hajók úszáshelyzetét, kormányozhatóságát, manőverezési képességét és vészüzemi funkcióit tesztelik, csak ezután állítják forgalomba őket Szántódrév és Tihanyrév között, valamint a Badacsonytomaj - Fonyód és a Siófok – Balatonfüred – Tihany útvonalakon.
A kompok acélszerkezetének tömege 298 tonna, 11 kilométer elektromos vezeték, közel 4 tonna festéket használtak az építés során. A katamaránokhoz egyenként 157 tonna acél, 9 tonna hegesztési segédanyag, 14 kilométer elektromos vezetéket használtak - ismerteti közleményében a Balatoni Hajózási Zrt.
Így fognak kinézni a BAHART új balatoni hajói - képek
A terv szerint halad az új balatoni kompok és katamaránok szerelése, ha minden jól alakul, néhány hónap múlva már utazni is lehet velük.
A hajózási vállalat vezérigazgatója elmondta, az új hajókat kifejezetten a Balatonra építették, figyelembe véve a tó adottságait, a műszaki megújulás mellett pedig fontos szempont volt az utasigények magasabb szintű kiszolgálása és a férőhelyek számának növelése is.
Az új kompok a tervek szerint idén év végéig állhatnak majd forgalomba, a katamaránok pedig a következő hajózási szezon kezdetekor, a menetrend teljesítésén túl pedig rendezvényhelyszínként is üzemelnek majd.
Új kompok és katamaránok érkeznek a Balatonra, a települések mégsem lelkesek
A Sió vízszintjének növeléséhez, így az új járművek felhajózásához kapóra jön a Balaton leeresztése. A települések a turizmust féltik a csökkenő vízszinttől, a hajók felhozatalát viszont a Magyar Turizmus Zrt. is szeretné elérni.