A Wizz Air szerint a gépre fröccsent latyak miatt késett 18 órát a Brüsszelből Budapestre tartó járat
A szenzorok hibát jeleztek, így át kellett vizsgálni a gépet. Ráadásul a jégtelenítő folyadék is elfogyott.
A szenzorok hibát jeleztek, így át kellett vizsgálni a gépet. Ráadásul a jégtelenítő folyadék is elfogyott.
A Biden-kormányzat olyan jogszabályon dolgozik, amely arra kötelezné a légitársaságokat, hogy a három óránál hosszabb, nem rendkívüli okra visszavezethető járatkésések esetén kompenzációt fizessenek az utasoknak. Ezzel a szabályozás közelebb kerülhet például az Európai Unióban 20 éve megszokott törvényhez.
Az elmúlt öt év adatait jelenítették meg.
Lázár János tárcája szerint a késések kétharmadáért a légitársaságok a felelősek.
A gép szerda este helyett csütörtök délután szállt fel.
A légiforgalmi irányítók szerint a járatkésések és a légi közlekedés problémáinak megoldásához a légitársaságok és az irányítók közötti együttműködés kulcsfontosságú lenne, jelenleg azonban a légitársaságok kihasználják jobb érdekérvényesítő képességüket, és rájuk tolják a felelősséget.
Vitályos Eszter szerint azért sem kapnak megfelelő tájékoztatást az utasok a járatkésésekről, mert a földi kiszolgálók nem akarják vállalni a felelősséget.
Hétfő este helyett szerda reggel landolt a gép Ferihegyen.
Az előrejelzettnél egy órával rövidebb késés után szállt fel a gép, a légitársaság név szerint is többször hívta a lemaradókat, „közülük kilencen többszöri felszólításra sem jelentek meg” a Wizz Air szerint.
Eredetileg hosszabb késést jelentettek be, aztán a rövidülésről nem tájékoztatták az utasokat.
A mentesítő járaton is gond volt, mert elgépelték az utaslistát.
A buszmegállókba állította a BKV azokat a buszsofőröket, akik műszaki hiba miatt forgalomképtelen járműveikkel nem tudtak üzemkezdéskor elindulni. A sofőrök feladata az, hogy az utasokat tájékoztassák a kiszámíthatatlan késésekről.