Az elmúlt öt év adatait jelenítették meg.
Vitézy Dávid osztott meg adatokat arról, milyen menetrendi pontossággal teljesítette a MÁV a júliust. Különösen a hónap eleji hőhullám komoly zavarokat okozott a vasúti közlekedésben: július 5. és 15. között több mint 10 ezer vonat késett, és 487 járatot teljesen törölni kellett.
A vasúttársaság hiába próbálkozott javítani a helyzeten és jelezte az utasok felé, hogy a hőségben inkább válasszák a Volán vonatoknál nagyobb arányban klimatizált járműveit, az utasszám nem csökkent a vasúton.
Az adatok szerint az InterCity és más feláras vonatok csak 36,38 százaléka érkezett pontosan, ami új negatív rekord. Viztézy szerint a magyar vasút megbízhatósága folyamatosan romlik, és sürgető megoldásokra lenne szükség. Példakát is hoz problémákra, mint a visszamondott mozdonybeszerzés, a lemondott InterCity-flottacsere, a rendszeresen az InterCity-k közé sorolt erre alkalmatlan személyvonati kocsik, és persze sorban leállított vasúti nagyberuházások, valamint teljes vezetési káosz a szaktárcánál és a MÁV-nál. Nem szabadna, hogy ez így menjen tovább – írja.