Hétfő este helyett szerda reggel landolt a gép Ferihegyen.
Másfél napos késessel, szerda hajnalban indult el a Wizz Air budapesti járata Cataniából – írta meg olvasói beszámolók alapján az Utazómajom.
Az eredetileg hétfő 21 órára kiírt indulást először kedd 0:45-re változtatták, majd 23 órakor törölték a járatot. „A repülőtéren rengeteg ember volt, se leülni, se levegőt kapni nem lehetett, annyian voltak” – idézte egyik olvasóját az utazóblog.
Kedden aztán szerda hajnali 2 órára módosították a felszállás időpontját, de az utasok elmondása alapján a Wizz Air semmilyen tájékoztatást nem adott, egy-egy rövid értesítést küldött csak a járat további késéseiről. A kedden 22:41-kor érkezett üzenetében a légitársaság azt írta, hogy a járat szerdán 3:20-kor indul Cataniából. A repülőgép végül 3:27-kor szállt fel, így az utasok hétfő este helyett szerda reggel 5:20-kor landoltak Budapesten.
Reagált a Wizz Air: ezért ragadt a lárnakai járat kilenc utasa a repülőtéren
Az előrejelzettnél egy órával rövidebb késés után szállt fel a gép, a légitársaság név szerint is többször hívta a lemaradókat, „közülük kilencen többszöri felszólításra sem jelentek meg” a Wizz Air szerint.
A napokban több Wizz Air-járat is jelentős késéssel – igaz, nem akkorával, mint a cataniai – tudott csak felszállni. Hétfőn arról írtunk, hogy a légitársaság Valencia–Budapest-járata 4 óra 40 perc késéssel szállt fel, kedden pedig arról, hogy egy Wizz-gép hatórás csúszással indult el Budapestről Lárnakára.
A nagy késések miatt a kormányhivatal éppen a múlt héten indított vizsgálatot négy légitársasággal, a Ryanairrel, a Wizz Airrel, a SunExpress-szel és a Eurowingsszel szemben. A Wizz Air erre reagálva azt közölte, hogy azok, akik közvetítőn keresztül vagy utazási irodánál vásárolták meg a repülőjegyüket, lehetséges, hogy csak késve kapnak tájékoztatást arról, mi történt a járatukkal.
Az elmúlt hetek légi közlekedési káoszáról és annak okairól a hvg360-on megjelent cikkünkben olvashat bővebben: