Kína betiltotta a ritka fémek kivitelét az Egyesült Államokba
Kína azután lépett, hogy az USA bővítette azt a kínai vállalati listát, amelyeknek nem lehet chipeket eladni.
Kína azután lépett, hogy az USA bővítette azt a kínai vállalati listát, amelyeknek nem lehet chipeket eladni.
A befektetéssel függőségüket és kitettségüket szeretnének csökkenteni, ám a német kormányválság árnyékában kérdéses a megvalósítás.
Perbe foghatják Amerikában a világ legnagyobb chipgyártóját, a tajvani TSMC-t. A felperesek azzal vádolják, hogy rengeteg pénzt kap Amerikától, mindeközben faji és állampolgársági megkülönböztetést alkalmaz a munkavállalók kiválasztásánál.
Még mindig tart a kárfelmérés az Egyesült Államok dél-keleti részére lecsapó Helene hurrikán pusztítása után. Sokan meghaltak, óriási az anyagi kár, és még az is lehet, hogy a félvezetőgyártás is megsínyli e természeti katasztrófát.
Pusztulást és káoszt hagyott maga után az USA keleti és déli részén tomboló hurrikán, és ezt az egész világ megérezheti. Óriási logisztikai központok álltak le, az áruszállítás megfeneklik, a faluban pedig, ahol a világ szinte minden elektronikai eszközéhez használt chipek alapanyagát bányásszák, most még azt próbálják összeszedni, melyik épületek maradtak meg, és mikorra tehetik emberi létezésre alkalmassá a környéket.
A tavalyi hanyatlás után újra lendületet vett a félvezetőpiac, a májusi eladások már közel húsz százalékkal haladják meg az egy évvel ezelőtti értéket, míg a legnagyobb félvezető bevétele is jelentősen nőtt az elmúlt fél évben.
Konkrétan kilőtt a Samsung üzemi nyeresége 2024 első negyedévében, a cég az MI farvizén több mint 930 százalékos növekedést tudott elkönyvelni. A háttérben a szerverek, a memóriachipek és a háttértárak iránti kereslet elképesztő erősödése áll.
Idén 9,7 millió autót akartak legyártani, viszont ennél jóval kevesebb jön csak össze.
Az integrált áramkörök ma nagyjából ugyanolyan séma alapján készülnek. Ezért is érdekes amerikai kutatók állítása, hogy olyan technológiát fejlesztettek, amelynek köszönhetően „gondolkodóvá” válhatnának a különféle anyagok.
Az egyik ok a nyereségre, hogy a rendkívül szűkös mennyiségben rendelkezésre álló félvezetőket a drága, jövedelmező modellekbe építették be.
Mindez a cseh autóipar számára mintegy 200 milliárd koronás (2800 milliárd forint) veszteséget jelent.
A Bécs mellett működő egységet az egy hete bezárt németországi üzemhez hasonlóan a félvezetőhiány miatt kell leállítani.