Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#digitális_oktatás

Tech HVG

Minden pedagógus ingyenesen megkapja, és már csak november 15-éig lehet regisztrálni rá

A magyar pedagógusoknak november 15-ig van lehetőségük részt venni a <strong>Vodafone Magyarország Alapítvány</strong> államilag akkreditált, otthonról elvégezhető E-skola képzésén. Az ingyenesen elérhető 30 órás tananyag célja, hogy a pedagógusok elsajátítsák a digitális eszközök és módszerek hatékony használatát a tanórákon. A kurzus sikeres teljesítése esetén a tanárok tanúsítványt és 30 kreditpontot szerezhetnek.

Élet+Stílus Deutsche Welle

Butítják vagy fejlesztik gyerekeinket a számítógépek?

Negyven németországi tudós a napokban azzal a javaslattal állt elő, hogy a német iskolákba és óvodákba járó 4–11 év közötti gyerekek körében állítsák le a digitális eszközök és tananyagok használatát, mert a számítógépek negatív hatással vannak a fejlődésükre. A petíciót német és nemzetközi körökben is többen támadták. A témával kapcsolatban Németországban élő magyar szülők és pedagógusok is megszólalnak. A Deutsche Welle riportja.

Élet+Stílus B.I.

„Nem kell még temetni az iskolát”

El kellene felejteni, hogy az iskola pusztán azért van, hogy egy szakmára felkészítse a gyerekeket, helyette az oktatásnak arra kellene fókuszálni, hogy a mai gyerekek (minden gyerek!) jóllétben, boldogságban éljen. Magyarország ettől a gondolkodástól olyan távol van, mint a finn pedagógusképzés a hazaitól. Ott tízszeres a túljelentkezés, itt lasszóval sem találni tanárjelöltet.

hvg360 Balla István

Hét éve szabotálja a kormány a digitális oktatás reformját

A netadó elleni felháborodás hívta életre az elmúlt 13 év leginkább előremutató oktatási reformtervét, de az azóta is csak írott malaszt. A kormány 2016-ban elfogadott Digitális Oktatási Stratégiájából szinte semmi nem valósult meg. Ez különösen fájón mutatkozott meg a Covid idején, és a helyzet ma sem jobb.

Tech hvg.hu

„Próbáljuk megtanítani a fiataloknak, hogy minden csak feltételezés, amíg nem igazolta valaki”

Az ország 61 iskolájából több mint 330 hazai fiatal és tanár jelentkezett a Megoldások a holnapért kihívás új évadára – közölték a megmérettetés szervezői, az EdisonKids és a Samsung. Az első megmérettetés során a zsűri által kiválasztott 50 diákcsapat, kísérő tanáraikkal, majd pedig a középdöntő után a legjobb 8 csapat egészen júniusig keresheti a megoldást arra a kérdésre vagy problémára, amelyen szeretnének változtatni.

hvg360 Halmschlager Andrea

Ujházy András közoktatásról, tudományról: „Az emberiség nem beavatott része feladta a megértést”

A kormánynak közel hárommilliárd forintnyi uniós támogatást kell visszafizetnie, mert nem arra költötte, amire kellett volna. Például nem az Öveges-programra, amelynek célja a hatékonyabb és korszerűbb természettudományos oktatás előmozdítása. Interjú a mindenkori kabinetek általtalán legmostohábban kezelt területről, a hazai természettudományos oktatásról Ujházy András vegyész-kémiatanárral, volt iskolaigazgatóval, az Öveges József Tanáregylet elnökhelyettesével. Aki szerint a gyerekek túlterheltsége részben az alulterheltségükből fakad, és 12 éves kortól ragaszkodni kellene az egymásra épülő szaktárgyakhoz.

Samsung Electronics Magyar Zrt.

Egy menet virtuális pingpong után muszáj sétálnom egyet az erdőben – interjú Dr. Meskó Bertalan jövőkutatóval

Az, hogy milyen világban fogunk élni, szinte mindenkit érdekel. Dr. Meskó Bertalan orvosi jövőkutató nap mint nap ezzel foglalkozik: az orvoslás jövőjével kapcsolatos kutatásai, amelyek egyaránt érintik magát az embert, az orvoslás technológiáját, vagy épp az online medicina területét, világszerte ismertek. Az idei évben ismét az EdisonKids és a Samsung Megoldások a holnapért program fővédnökeként segíti majd a jövőkutatás iránt érdeklődő diákokat, ennek kapcsán beszélgettünk vele.

Tech hvg.hu

4,5 millió forint a tét a versenyen, ahol 12-18 éves diákoktól és tanáraiktól várnak ötleteket

Újra elindul az EdisonKids és a Samsung közös, Megoldások a holnapért kihívása. Első körben egy-egy olyan kérdéssel vagy problémafelvetéssel kell jelentkezniük a diákcsapatoknak, melyek megoldása a helyi közösség vagy akár a világ javát szolgálná. A közös műhelymunka és fejlődési lehetőségek mellett a diákok, a tanárok és az iskolák összesen 4,5 millió forint értékben nyerhetnek készülékeket.