Új szintre lépett a chipháború: Kína bepanaszolta az USA-t
Amerikában a nemzetbiztonság kérdése egyelőre mindent felülír.
Amerikában a nemzetbiztonság kérdése egyelőre mindent felülír.
Az idei harmadik negyedév egy friss felmérés szerint minden idők legjobb profitjelentéseit hozta.
A Volkswagen konszern VW márkájának eladásai az alkatrész-ellátási nehézségek miatt csökkentek tavaly az előző, a koronavírus-válsággal egyébként is gyengített évhez képest.
1974-ben volt olyan alacsony az autóipari termelés, mint idén, elsősorban a félvezetőhiány miatt.
A mikrochipek globális hiánya megbénítja a termelést az egész iparágban, az amerikai gyártó például olyan extrákat kénytelen kihagyni az autóiból, mint az ülés- vagy a kormányfűtés.
Mindez a használtautó-árakon szépen megmutatkozik, van olyan kategória, ami átlagban 20 százalékkal drágult év eleje óta.
Mindez a cseh autóipar számára mintegy 200 milliárd koronás (2800 milliárd forint) veszteséget jelent.
A Bécs mellett működő egységet az egy hete bezárt németországi üzemhez hasonlóan a félvezetőhiány miatt kell leállítani.
A japánok szerint a kilátások bizonytalanok következő hónapokra is, miközben a kereslet nagyon erős.
A félvezetők hiánya miatt jó néhány gyárban vissza kellett fogni a termelést.