Mindez a használtautó-árakon szépen megmutatkozik, van olyan kategória, ami átlagban 20 százalékkal drágult év eleje óta.
A behozott használt autók mennyisége október végéig elérte a 110 ezer darabot, amelynek köszönhetően éves szinten vélhetően a tavalyinál is több importautó érkezik majd az országba. Csak októberben 12 040 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly októberi szinthez képest 6,2 százalékos növekedést jelent.
A JóAutók.hu vezérigazgatójának, Halász Bertalannak elemzése szerint az autópiacot sújtó chiphiány hatására októberben már közel negyedével kevesebb új autót adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban. Az alkatrészhiány miatt visszaeső termelés jelentősen kitolta a megrendelés és átvétel közti várakozási időt, miközben a gyártási költségek növekedése számottevő áremelkedéssel is járt. Ebben a helyzetben a vásárlók egyre nagyobb része fordul a használt autók felé – mondja Halász Bertalan.
A fokozott érdeklődés az árakban is megmutatkozik: az átlagár-emelkedés egyes használtautó-kategóriákban év eleje óta a 20 százalékot is meghaladja. A megnövekedett kereslet miatt az év hátralévő hónapjaiban is magas szinten marad az import volumene, így mára szinte bizonyossá vált, hogy 2021-ben a tavalyi 130 430-nál több használt autó áramlik majd az országba.
Az idén eddig behozott 110 ezer használt autó összetétele az előző évhez képest a kisebb járművek (kisautók, illetve alsó-középkategóriás autók) felé tolódott el. A legnépszerűbb importmárkák listájának első négy helyén tavalyhoz hasonlóan a Volkswagen, az Opel, a Ford és a Toyota szerepel, hozzájuk zárkózott fel az ötödik helyre a tavaly még nyolcadik Hyundai.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.