Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Tim_Harford

HVG Könyvek HVG Könyvek

Hogyan segítette a pornó az internet fejlődését?

Az új technológiák általában drágák és megbízhatatlanok. Meg kell találniuk első felhasználóik szűk rétegét, akiknek a segítségével tovább fejlődhetnek, és szélesebb felhasználói kört szólíthatnak meg. Egy elmélet szerint az internet fejlődésében a pornó töltötte be ezt a szerepet. Az alábbi cikkben Tim Harford azon elmélkedik, vajon mennyire áll meg ez a teória.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Hogyan változtatta meg a világot a konzerv élelmiszer?

Az ételkonzerv a maga idejében ugyanolyan forradalmi újításnak számított, mint a mai Szilícium-völgyben székelő startupok bármelyik ötlete. Történetéből pedig kiderül, milyen meglepően keveset változtak az innovációval kapcsolatos dilemmák az utóbbi kétszáz évben - mutat rá Tim Harford brit újságíró A gazdaság rejtett logikája című könyvében. Részlet.

hvg360 Illényi Balázs

Tim Harford: "A fake news meghülyíthet minket"

Az álhírek és a politikusok adatmanipulációi ellen is a legjobb ellenszer a higgadt gondolkodás és a kíváncsiság – állítja a brit statisztikus-újságíró Tim Harford.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Tíz ökölszabály ahhoz, hogy ne vezessenek meg minket statisztikákkal

A jó statisztika olyan, mint a csillagász távcsöve, a bakteriológus mikroszkópja vagy a radiológus röntgenkészüléke. Ha hajlandóak vagyunk megengedni neki, akkor a jó statisztika segít olyan dolgokat meglátnunk a minket körülvevő világgal és saját magunkkal kapcsolatban, amelyeket másképp nem vennénk észre.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Csak a buták nem hisznek a tudományos bizonyítékoknak?

Az adatok és érvek saját előítéleteink szerint való mérlegelésének hajlama gyakori az intelligens emberek körében is. A jelenség ellen nem jelent védelmet, ha valaki okos vagy tanult. Sőt bizonyos körülmények között akár gyengeséggé is válhat - mutat rá Tim Harford Adatdetektív című könyvében. Részlet.

HVG Könyvek HVG Könyvek

Hogyan vásároljunk igazán jutányos áron?

Karácsony felé közeledve különösen aktuális a kérdés: honnan tudhatjuk, hogy valóban jutányos áron vásárolunk, vagy épp ravasz marketinggel húznak csőbe? A viselkedési közgazdaságtan betekintést nyújt a fogyasztói pszichológiába és a cégek módszereibe. Ennek tudatában jobban megérthetjük vásárlási szokásainkat, és megtanulhatjuk, miként kössünk előnyösebb üzletet.