Nagy tesztbe kezd a Wizz Air
A Wizz Air bejelentette, hogy az Airbusszal közösen tesztelni kezdi a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) repülést.
A Wizz Air bejelentette, hogy az Airbusszal közösen tesztelni kezdi a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) repülést.
Texasban épülhet meg az a gyár, ami 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyagot állít elő. A tervek szerint 2027-ben kezdi meg a termelést.
Amerikai kutatóknak sikerült megoldaniuk, hogy a tejsav az eddigiekhez képest kevésbé korlátozza az illékony zsírsavak előállítását a szennyvízből, ami fokozhatja a fenntartható repülőgép-üzemanyagok termelését.
Még a jelenleginél is kisebb lábtérrel fizethetnek a repülőre ülők azért, hogy a légitársaságok kitehessék magukra a „még zöldebb” címkét. Ennek persze utasbarátabb módszerei is léteznek, csak még gyerekcipőben járnak.
Kielemezte a Virgin Atlantic annak a tesztrepülésnek az adatait, amire majdnem fél évvel ezelőtt került sor. Az eredmény ígéretes.
A Virgin Atlantic légitársaság Boeing 787 Dreamliner típusú gépe bizonyította: tisztán zöld üzemanyaggal is meg lehet tenni Európa és az Egyesült Államok között az utat.
A fenntartható üzemanyag egyik alapvető alkotóeleme a használt étolaj.
A világon először teszteltek élesben 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) működő hajtóművet Airbus A380-as óriásgépen. Iparági várakozások szerint az ilyen jellegű üzemanyag segítségével akár 85 százalékkal is csökkenthető lehet a kereskedelmi gépek hajtóművének szén-dioxid-kibocsátása.
A légi közlekedés az egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó, ezen szeretnének változtatni, például főleg használt olajokból készült üzemanyaggal. Ezeket jelenleg elegyíteni kell a hagyományos kerozinnal, most azonban a fosszilis energiahordozó nélkül indítanak majd el egy repülőt.
A repülés és az autózás világában is áttörést hozhat az a szilárdtest-akkumulátor, melynek fejlesztéséhez összefog két francia óriásvállalat, az Airbus és a Renault. A repülőgépgyártó emellett a fenntartható kerozint készítő Neste vállalattal is partnerségre lépett.
Jelentős mértékben csökkentheti a helikopterek károsanyag-kibocsátását a fenntartható üzemanyag. Az Airbus ezzel hajtott végre egy sikeres próbarepülést.
Félmillió eurós forrást biztosít a Svéd Energiaügynökség annak a kutatásnak, melynek célja, hogy faipari melléktermékekből fenntartható üzemanyagot készítsenek repülőgépeknek.