Hétfőtől kevesebbet jár a szentendrei és a ráckevei HÉV
Hiába utaznak a szentendrei vonalon naponta 116 ezren, a reggeli csúcsidőből is maradnak ki járatok.
Hiába utaznak a szentendrei vonalon naponta 116 ezren, a reggeli csúcsidőből is maradnak ki járatok.
A Kálvin térnél fúrnak, ahol a tervek szerint az új vonal végállomása lesz ötven méteres mélységben.
A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.
Két év után is csak a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését kéri a kormány egy új határozatban.
Legalábbis a Budapestre menőt ne. A ráckevei HÉV április 27-én és 28-án ugyanis két szakaszra osztva közlekedik, Szigetszentmiklós-Gyártelep és Soroksár között HÉV-pótló buszokkal lehet utazni, melyek a szigetszentmiklósi megállókat nem érintik.
Alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között, 5-ös metró első üteme, 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, a HÉV-járműpark teljes cseréje, a Nyugati vágányainak befedése - ezeknek a közlekedési fejlesztéseknek a megvalósításáról döntött a kormány a szombaton megjelent határozat szerint.
Karbantartást végez a MÁV-HÉV Zrt., emiatt most szombaton és vasárnap pótlóbusz jár Szigetcsép és Ráckeve között, november 19-éig pedig egy vágányon közlekednek a járatok Szigetszentmiklós-Gyártelep és Tököl között, és emiatt ismét megváltozik a menetrend.
Az Iho.hu szerint kedd reggel olyan motorvonatot küldtek a ráckevei vonalra, amelyen nem volt megfelelő utastájékoztatás, és műszaki hiba miatt reggel le is állt.
Sikeres tesztelés után beállítanak néhány korszerű motorvonatot a ráckevei HÉV-vonalra. A modern járművek megjelenése persze csak részben öröm: az idősödő HÉV-szerelvények közül ugyanis egyre több esik ki a forgalomból.
A villamospótló busz és a metrópótló villamos után újnak nevezhető pótlójármű jelenhet meg a főváros tömegközlekedésében: a ráckevei HÉV vonalán pénteken HÉV-pótló vonat is jár majd, igaz, egyelőre utasok nélkül, tesztjelleggel.
A közbeszerzést kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő egyik volt vezetőjének cége kapta a megbízást, más egyéb projektekkel együtt.
A csepeli és a ráckevei HÉV-et hoznák be a Kálvin térig első körben, az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhetne.