„Hogyan tudnék élni nélküled?” – Demjén Rózsi slágereire épülő filmmusical készül
A zenés romantikus vígjáték egy kalandos balatoni nyár történetét meséli el, Orosz Dénes rendezi.
A zenés romantikus vígjáték egy kalandos balatoni nyár történetét meséli el, Orosz Dénes rendezi.
A Teljesen idegenek szerény kis filmnek indult, de nagyon gyorsan világszenzáció lett. Az olasz eredeti rendezőjével, Paolo Genovesével, és a BÚÉK című magyar verziót jegyző Goda Krisztinával beszélgettünk erről a meghökkentő kulturális jelenségről. Genovese mesélt arról, melyik volt a kedvence a tizenhat külföldi feldolgozás közül, mi a baja a magyar verzió befejezésével, és melyik magyar színész alakítását szerette a legjobban.
"Ez a film tulajdonképpen a szüleimnek lesz dedikálva" – mondta Andy Vajna a Szabadság, szerelem című filmjéről. A Magyarországot 1956-ban elhagyó Vajna producerként 2006-ban forgatta le a forradalomról szóló filmjét, amelynek rendezője Goda Krisztina volt. Vajna a forgatásról készült werkfilmben azt mondta: azért ajánlja szüleinek a filmet, mert elég merészek voltak ahhoz, hogy mindenüket hátrahagyva megadják fiuknak a lehetőséget, hogy máshol, más rendszerben és más lehetőségek között is kipróbálja a szerencséjét.
Emberemlékezet óta nem készült magyar remake nemzetközi filmsikerből (vagy egyenesen soha), és ha ez teljesítmény, hát a BÚÉK tisztességesen elvégezte feladatát. Goda Krisztina és Divinyi Réka kiváló hazai színészeket kért fel virtuális üvegezésre, de a film igazán csak azok számára lehet izgalmas, akik nem látták az eredetit. És azok számára, akik képtelenek lennének elfogadni, ha a barátjukról kiderülne, hogy meleg. Kritika.
A Filmalap filmgyártási támogatást ítélt meg két készülő mozifilmnek is. Az egyik egy dokumentumfilm lesz, amely az LGT egykori legendás szólógitárosának, Barta Tamásnak a disszidálása utáni éveit mutatja be, a másik produkció pedig az itthon is bemutatott olasz vígjáték, a Teljesen idegenek hazai remake-je lesz Goda Kriszta rendezésében.
Vasárnap elstartolt a közmédia új hatrészes sorozata, amely tulajdonképpen kellemesen meglepett bennünket. Még akkor is, ha semmi új nincs benne.
Hogyan lett ügyeletes szépfiúból spirituális gondolkodó? Pénzről, megvilágosodásról beszélgettünk Fenyő Ivánnal, arról, hogy miért nem játszik színházban, meg arról is, hogy sokan azt gondolják, bekattant. Egy interjú, ahol a válaszok sokszor kérdés nélkül is érkeztek.
Nagy várakozás övezte Goda Krisztina egymilliárd forintból készült Veszettek című filmjét, a kíváncsiság mégsem mutatkozott meg a mozikban a premier hétvégéjén. A Veszetteket 54 vásznon kezdték el vetíteni múlt csütörtökön szerte az országban, de vasárnap éjszakáig mindössze 3016-an váltottak rá jegyet – írja az Origo.
Mindenki tudja, hogy miről van szó, mégis ragaszkodik a fiktív világához Goda Krisztina "nem gárdafilmje". Az ijesztő disztópiaként is szolgáló tanmesében a Fenyő Iván által játszott rendőrfőnök vezetésével alakul először küzdősport-egyesületté, majd félkatonai erőszakszervezetté egy vidéki fiatalokból álló csapat. A valósághoz való viszonyulásában kissé elfinomkodott történet sablonos, de érdekes, ifj. Vidnyánszky Attila pedig végre a mozivásznon is megmutatja sokat hallott tehetségét.
Nagyon dühös és kilátástalan fiatalok akarnak rendet teremteni egy vidéki kisvárosban - a Filmalap-éra eddigi legdrágább filmjét ősszel mutatják be.
A közbeszédben csak "Magyar Gárda-filmként" elhíresült Veszettek a Filmalap eddigi legdrágább filmje – ebben mutatkozik meg a vásznon először a film főszereplője, ifj. Vidnyánszky Attila.
A Gárda-filmként elhíresült Veszettek csak jövő ősszel érkezhet a mozikba, de Kálomista Gábor producer már Oscar-díj-esélyesként jellemezte a filmet – s ezt Goda Krisztina nem érzi tehernek. A rendezőnő szerint a régi filmtámogatási rendszerben nagyobb volt az alkotói szabadság, de a káosz is, mint most, azzal viszont nem ért egyet, hogy az utolsó vágás joga a Filmalapé. Összességében úgy véli, jó irányba halad a magyar film. Hogyan került Szabó István gyakornokaként egy angol egyetemre? Miért választotta Magyarországot Hollywood helyett? Miért nem szabad úgy nekiállni forgatni, hogy azt lesi a rendező, vajon mi tetszene a közönségnek? Interjú.