Beperelte a fővárost a Gellért-hegyi sikló beruházója
A cég szerint a még 2009-ben megkötött szerződésből értékmúlásra hivatkozva kitáncoló főváros lépése jogellenes.
A cég szerint a még 2009-ben megkötött szerződésből értékmúlásra hivatkozva kitáncoló főváros lépése jogellenes.
A javaslatot a Fővárosi Közgyűlés 17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el.
A beruházó ígérete szerint ez kiválthatja a nyaranta a környéket ellepő turistabuszokat.
A kormány nem enged adót emelni és hitelt felvenni a fővárosnak, de „első körben” 60 milliárd forintnyi beruházás megvalósításával „tehermentesítené”. A főpolgármester szerint a megoldás egyszerű lenne: ne vegyék el Budapest pénzét.
Óránként 900 utast hordana fel a Gellért-hegyre, 2024-től.
Hamarosan lezárul a Gellért-hegyi sikló évek óta húzódó előkészítése. A kocsik az első száz méteren a föld alatt haladnak majd, utána hídszerkezeten mennek tovább a Citadelláig.
A beruházó cég ügyvezető igazgatója szerint éppen környezetvédelmi szempontból fontos a beruházás, a BKK viszont azt közölte, hogy ők aktívan nem vesznek részt a beruházásban.
Megkezdődtek a Gellért-hegyre tervezett sikló építésének munkálatai, amiről azonban egyelőre sem a beruházó, sem a főváros nem kívánt tájékoztatni. Előbbi végül az után árult el néhány részletet a G7-nek, hogy a lap újságírója a környéken dolgozó munkásoktól hallott az építkezésről.