A beruházó cég ügyvezető igazgatója szerint éppen környezetvédelmi szempontból fontos a beruházás, a BKK viszont azt közölte, hogy ők aktívan nem vesznek részt a beruházásban.
Mint arról beszámoltunk, titokban elindultak a munkálatok a Gellért-hegyre tervezett új sikló beruházása ügyében, az egyébként természetvédelmi területnek számító hegyen pedig a sikló megépítése miatt fákat is ki kell vágni. Azt viszont hetek óta titkolja az engedélyt kiadó Pest Megyei Kormányhivatal, hogy pontosan hány fát is kell kivágni.
A tervezett siklónak földalatti végállomása lenne a Krisztina körút és a Hegyalja út találkozásánál, az RTL Klub pedig úgy tudja, hogy az építkezéshez szükséges régészeti munkákat már el is végezték a területen. Az összesen 300 méteres sikló az Orom utcáig alagútban haladna, innen pedig mintegy 180 métert a földfelszínen, tenne meg, vagyis itt kellene fákat kivágni az építkezéshez.
A Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgátató Kft.ügyvezető igazgatója, Walton Imre az RTL Klub kérdésére azt válaszolta, hogy
69 fa kivágására van engedélyük,
cserébe viszont más természetvédelmi területen 421 fát kell ültetniük. Walton közlése szerint csak a "legszűkebb védőzónában" vágják ki a fákat, de szerinte éppen környezetvédelmi okokból fontos a sikló megépítése, így ugyanis a turistabuszoknak nem kell majd felmennie a Gellért-hegyre.
Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgátató Kft. 25 százalékban a Budapesti Közlekedési Központ tulajdonában van, 75 százalékban pedig magánbefektetőké - mint korábban beszámoltunk róla, a többségi pakett 45 százaléka a kétszeres olimpiai bajnok kajakos-üzletember Horváth Gáboré, míg 55 százaléka Bató Csabáé - a BKK pedig az üggyel kapcsolatban azt közölte a csatornával, hogy sem ők, sem a főváros a beruházás megvalósításában aktívan nem vesz részt, a költségeket - amely az RTL Klub szerint mintegy 6 milliárd forint - a magánbefektetők állják.
A Levegő Munkacsoport szerint felháborító, hogy egyeztetés nélkül tervezték meg a munkát.