Megjelent a koronavírus egy újabb változata, ezeket a tüneteket okozza
Tovább mutálódott a koronavírus omikron változata, a JN.1. A KP.3 kódnevű variáns egyelőre nem domináns, de esélyes, hogy azzá válik.
Tovább mutálódott a koronavírus omikron változata, a JN.1. A KP.3 kódnevű variáns egyelőre nem domináns, de esélyes, hogy azzá válik.
Egészségügyi szakemberek szerint a koronavírus új variánsai miatt már növekedésnek indultak az esetszámok. A csúcs nyáron jöhet, várhatóan enyhe lefolyás mellett.
Délután négy órára sikerült elvinni a balesetet szenvedett motorvonatot az állomásról.
A FLIRT motorvonat szélvédője szilánkosra törött.
Elkezdte próbafutását a GYSEV első új, Flirt3 típusú motorvonata. A magyar hálózaton eddig ismeretlen járművek januártól már menetrend szerint közlekedhetnek az északnyugat-magyarországi vonalakon.
Egyelőre nem tudni, pontosan hogyan és mitől sérülhetett meg a motorvonat padlója. A szerelvényen készített fotón jól látszik, hogy felrepedt és kilyukadt a padlólemez. A MÁV közleményébe úgy fogalmaznak, hogy „a műszaki meghibásodást feltételezhetően rongálás okozta”.
Október óta készen áll az 5,5 év alatt felújított vasútvonal villamosítása, márciusig azonban maradnak a dízelvonatok. Napi egy villanyvonatpárt mégis betettek a menetrendbe márciusig, ám az első napon annak sem sikerült elindulnia.
Az ígéretek szerint 2019 elejéig megduplázzák a Flirt motorvonatok számát a GYSEV-nél, és a vasúttársaság teljes regionális forgalmát ki tudják majd szolgálni ilyen járművekkel.
A MÁV-START szerint a KISS néven emlegetett motorvonatok nagyon megbízhatóak, csendesek lesznek, akár 160 kilométer/órával is mehetnek, és nemcsak a fővárosi környékiek élvezhetik az egyelőre 11 darabos flottát.
Nincs elegendő jó minőségű távolsági személykocsija a vasúttársaságnak, ezért regionális célra épített motorvonatokat vezényel távolsági forgalomba a következő menetrendi évben – olvasható a Magyar Időkben.
Már jól ismerik a MÁV-Start utasai a Flirt motorvonatokat, amelyek elsősorban az elővárosi vonalakon járnak. A sárga-fehér-kék szerelvényekből újabb kettő érkezett a gyártótól – írja az Indóház.hu. A tervek szerint év végére lesz teljes a flotta.
Egyes megállókban túl nagy a távolság a peron és a vonatok ajtaja között a Budapest–Esztergom-vonalon, amelyet 44 milliárd forintból újítottak fel, de a korszerűsítését még mindig nem sikerült teljesen befejezni. A 24.hu Vörösvárbánya és Aquincum megállókat említi példaként, ahol nemcsak a rés nagyságával van baj, hanem a szintbeli különbségekkel is. A NIF szerint az új Flirt motorvonatok forgalomba állításával megszűnik majd ez a probléma.