Itthon hvg.hu 2015. október. 30. 11:59

A peronokra is panasz van a 44 milliárd forintból felújított vasútvonalon

Egyes megállókban túl nagy a távolság a peron és a vonatok ajtaja között a Budapest–Esztergom-vonalon, amelyet 44 milliárd forintból újítottak fel, de a korszerűsítését még mindig nem sikerült teljesen befejezni. A 24.hu Vörösvárbánya és Aquincum megállókat említi példaként, ahol nemcsak a rés nagyságával van baj, hanem a szintbeli különbségekkel is. A NIF szerint az új Flirt motorvonatok forgalomba állításával megszűnik majd ez a probléma.

Szemmel láthatóan nem sikerült belőni az elfogadható távolságot a vonatok és a peron között a felújított vasútvonalon. Az egyik új megállónál, Vörösvárbányánál szintbeli gondok is vannak.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy aki nem lép megfelelően ki- vagy beszálláskor, könnyen a szerelvény és a peron közötti résbe léphet. Ez főleg gyerekek vagy nehezen mozgó idős emberek esetében veszélyes – derül ki a cikkből.

A lap megkereste a MÁV-ot, valamint a Budapest–Esztergom-vasútvonal rekonstrukcióját végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t is.

A NIF szerint ”a peronok az érvényes előírások és szabványok szerint épültek”, és a helyszíni kötöttségek, valamint a megközelítési adottságok miatt nem volt lehetőség a kis pályaívben lévő peron kedvezőbb elhelyezésére. A tervezéskor elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy mind a Desiro, mind a villamosítás után üzembe álló Flirt szerelvényeknél a kitolható lépcsők használatával az előírások szerinti átlépési távolság biztosított lesz – közölték.

A Szélhegy megálló szétcsúszó térköveivel kapcsolatban azt közölték, hogy a helyreállításnak kedd reggel nekiálltak és hétvégére be is fejezik.

A Budapest–Esztergom-vasútvonal felújítása több szempontból is problémás volt eddig. A munkát nem tudták az eredeti határidőre befejezni, hónapokat csúsztak, végül augusztus 20-án indult meg a forgalom a teljes vonalon, de még a laikusok is láthatták, mennyi a hiányosság a 44 milliárd forintból felújított pályán.

Az egyik, még Budapest területén lévő vasúti kereszteződésnél például az átadás után nem működtek a fénysorompók, két jelzőőr várakozott ott folyamatosan, és állította meg az autóforgalmat, amikor jött a vonat. Ürömnél augusztus végén még megközelíthetetlen volt a P+R parkoló, nem készült el időre az ürömi Aranyvölgy megálló sem.

Legutóbb pedig arról írtak a 10-es út nevű Facebook-csoportban, hogy csúszik szét a solymári vasúti megálló. A balesetveszélyes helyszínt MÁV Kábel feliratú sárga szalaggal kerítették el. A képek alatti kommentfolyamba Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastrukrúra-fejlesztő szóvivője is bekapcsolódott, és azt közölte: jelezték a hibát a kivitelezőnek, aki elismerte, és október 31-ig helyre kell állítania a problémát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.