Egyes megállókban túl nagy a távolság a peron és a vonatok ajtaja között a Budapest–Esztergom-vonalon, amelyet 44 milliárd forintból újítottak fel, de a korszerűsítését még mindig nem sikerült teljesen befejezni. A 24.hu Vörösvárbánya és Aquincum megállókat említi példaként, ahol nemcsak a rés nagyságával van baj, hanem a szintbeli különbségekkel is. A NIF szerint az új Flirt motorvonatok forgalomba állításával megszűnik majd ez a probléma.
Szemmel láthatóan nem sikerült belőni az elfogadható távolságot a vonatok és a peron között a felújított vasútvonalon. Az egyik új megállónál, Vörösvárbányánál szintbeli gondok is vannak.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy aki nem lép megfelelően ki- vagy beszálláskor, könnyen a szerelvény és a peron közötti résbe léphet. Ez főleg gyerekek vagy nehezen mozgó idős emberek esetében veszélyes – derül ki a cikkből.
A lap megkereste a MÁV-ot, valamint a Budapest–Esztergom-vasútvonal rekonstrukcióját végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t is.
A NIF szerint ”a peronok az érvényes előírások és szabványok szerint épültek”, és a helyszíni kötöttségek, valamint a megközelítési adottságok miatt nem volt lehetőség a kis pályaívben lévő peron kedvezőbb elhelyezésére. A tervezéskor elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy mind a Desiro, mind a villamosítás után üzembe álló Flirt szerelvényeknél a kitolható lépcsők használatával az előírások szerinti átlépési távolság biztosított lesz – közölték.
A Szélhegy megálló szétcsúszó térköveivel kapcsolatban azt közölték, hogy a helyreállításnak kedd reggel nekiálltak és hétvégére be is fejezik.
A Budapest–Esztergom-vasútvonal felújítása több szempontból is problémás volt eddig. A munkát nem tudták az eredeti határidőre befejezni, hónapokat csúsztak, végül augusztus 20-án indult meg a forgalom a teljes vonalon, de még a laikusok is láthatták, mennyi a hiányosság a 44 milliárd forintból felújított pályán.
Az egyik, még Budapest területén lévő vasúti kereszteződésnél például az átadás után nem működtek a fénysorompók, két jelzőőr várakozott ott folyamatosan, és állította meg az autóforgalmat, amikor jött a vonat. Ürömnél augusztus végén még megközelíthetetlen volt a P+R parkoló, nem készült el időre az ürömi Aranyvölgy megálló sem.
Legutóbb pedig arról írtak a 10-es út nevű Facebook-csoportban, hogy csúszik szét a solymári vasúti megálló. A balesetveszélyes helyszínt MÁV Kábel feliratú sárga szalaggal kerítették el. A képek alatti kommentfolyamba Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastrukrúra-fejlesztő szóvivője is bekapcsolódott, és azt közölte: jelezték a hibát a kivitelezőnek, aki elismerte, és október 31-ig helyre kell állítania a problémát.