Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a járványt és a válságot követően az élet nem a régi kerékvágásba tér majd vissza, egy új norma fog kialakulni.
Az amerikai-magyar üzletember a szoftvercégből technológiai szolgáltatóvá fejlődő Microsofthoz igazolt 16 évnyi Telekom után, így nemcsak a hazai tech-ipar egyik vezérévé vált, de segíthet is a magyar cégeknek átlendülni a digitalizáció nehézségein. Interjúnkból többek közt kiderül, miben hasonlít a felhőben tárolt adat a csapvízhez, és miért nem kell félni a mesterséges intelligenciától.
Néhány éven belül minden olyan érzéssel gondolunk majd vissza a jelenre, mintha a digitális középkorban éltünk volna. Az 5G elterjedésével számos olyan fejlesztés valósulhat meg, amire eddig scifiként gondoltunk, de már most is vannak olyan eszközök, amelyek ehhez a jövőképhez tartoznak.
Előbb levélben kívánt sok sikert és köszönte meg a dolgozók munkáját a frissen eladott Origónál a Magyar Telekom vezérigazgatója, Christopher Mattheisen, majd elment a szerkesztőségbe is.
Miközben a telefongyártók közti versenyt egy váratlanul gyorsan berobbanó kínai szereplő pezsdítette fel, a másik oldalon ülő felhasználók alig értik, hogy a technológiai fejlődéssel milyen komoly adatvédelmi probléma lapul a zsebükben.
A jövő útja a távközlési, informatikai, média- és szórakoztató piac, illetve a vezetékes és mobilhálózatok integrációja lehet a Magyar Telekom vezérigazgatója szerint, és mindez egy olyan digitális világban valósulhat meg, ahol az online kapcsolatok a meghatározók.
Egyetlen igazán nagy léptékű beruházás sem történt a telekomszektorban, és bár a különadók végül nem verték ki a biztosítékot Brüsszelben, az iparág fejlődési kényszerét a kormány nem tudja a házon belüli megoldásokkal kielégíteni. A választások után a Magyar Telekom vezérigazgatója ezért arra számít, hogy az új kabinet és a nagy mobilszolgáltatók a korábban kötött stratégiai megállapodásokat a tárgyalóasztalnál finomítják majd tovább. Christopher Mattheisent arról is kérdeztük, miért nincs kielégítő mobilszolgáltatás a vasúti fővonalakon, illetve: behozhatók-e valaha az elvesztegetett évek?