Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a járványt és a válságot követően az élet nem a régi kerékvágásba tér majd vissza, egy új norma fog kialakulni.
Interjút adott a Privátbankárnak a Magyar Telekom korábbi vezérigazgatója, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Christopher Mattheisen. Szerinte iskolák, vállalatok nagy számban tudtak az egyik napról a másikra átállni távoktatásra, illetve távmunkára a járvány miatt anélkül, hogy ehhez jelentős beruházással saját infrastruktúrát kellett volna létrehozniuk.
Mattheisen beszélt arról is, hogy két év digitális átalakulása valósult meg két hónap alatt, mivel a járvány hatására sok cég kénytelen volt pár hét alatt meghozni olyan intézkedéseket, amelyekre addig éveket hagytak.
Úgy látja, hogy a járványt és a válságot követően az élet nem a régi kerékvágásba tér vissza, egy új norma fog kialakulni. “Például sokkal kevesebb üzleti útra kerül majd sor, mint a járvány előtt. Megszoktuk, hogy konferenciát és rendezvényt csak egy adott helyszínen lehet megrendezni, pedig számos ilyen eseményt online is hatékonyan meg lehet tartani. A személyes megjelenést igénylő konferenciák és rendezvények előtt pedig a korábbinál jóval több cégvezető kétszer is meggondolja majd, hogy tényleg szükség van-e az utazásra.”
Mattheisen szerint egy magánszemély és egy cég adata is biztonságosabb helyen van a felhőben, de ha azt nem védi kellő jelszavakkal, folyamatokkal, akkor azt ott is megtámadhatják. “A leggyakrabban előfordult felhős visszaélésekről, amikor bankkártyaadatokat tulajdonítottak el, utólag mindig kiderült, hogy emberi felelőtlenség volt a háttérben. Tudni kell tehát, hogyan kell a felhőt használni.”
Szerinte egyedül egy mesterséges intelligencia (MI), egy robot nem tud döntéseket hozni. Rengeteg adatot használva képes algoritmust gyártani, de amit így megalkotott, azt végül egy embernek kell irányítania. “Pont ezért nem tartom a mesterséges intelligenciát a legjobb elnevezésnek, én inkább a kiegészítő intelligenciát használnék. Nagyon fontos, hogy egyre többen tudják használni a mesterséges intelligenciát. Ez nem ugyanaz a képesség, hogy valaki megtanul kezelni egy szövegszerkesztőt. Fontos, hogy az alkalmazottak és a vezetők is értsék a technológiai lehetőségeket, tudják, mit tudnak létrehozni a mesterséges intelligencia segítségével.
Kétségtelenül, jó pár olyan emberi tevékenység, amely rutinszerű, adminisztratív jellegű, eltűnik, ugyanakkor számtalan új feladatkör jelenik majd meg a jövőben.”
A teljes interjút ide kattintva olvashatja.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.