Egy lépéssel közelebb került a kínai BYD a szegedi gyárának megépítéséhez
A város újabb területet adott át a beruházónak, a vételárból visszafizetik az államtól kapott támogatást.
A város újabb területet adott át a beruházónak, a vételárból visszafizetik az államtól kapott támogatást.
A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton Szegedre szállítani.
Hasonló formatervű autókat eddig leginkább a Ferraritól vagy az Aston Martintól láttunk.
Egy német tanulmány szerint a nálunk is terjeszkedő vállalat az állami ösztönzők messze legnagyobb haszonélvezője.
Túl nagyok a kínai villanyautó-gyártók kapacitásai. Mivel exportjuk útjába az USA akadályokat állított, Európa felé vették az irányt.
A kínai BYD autógyár vezetősége szombaton tárgyalt Orbán Viktorral.
Szijjártó Péter külügyminiszter tavaly novemberben jelentette be, hogy hazánkba érkezik a kínai óriás.
Aláírták a kínai BYD jövőbeli szegedi üzemének helyszínt biztosító telek adásvételi előszerződését – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
Szeged polgármestere korábban kijelentette, hogy a városban nem lesz akkugyár.
Egyelőre két csarnokra kért engedélyt kínai beruházó.
Jól jön Botka László polgármesternek, hogy az önkormányzati választás előtt ekkora ipari fejlesztést mutathat fel – noha korábban pont a fenntarthatóság fontosságával érvelt, hogy miért nem érkezik ilyen projekt a városba.
Pénzt is ad a kínaiaknak a kormány, de a külügyminiszter azt még nem közölte, mennyit. Botka László polgármestere közölte: akkugyártást, vegyipari tevékenységet nem végez a BYD, de ebből a gyárból látja majd el autókkal egész Európát.