Jól jön Botka László polgármesternek, hogy az önkormányzati választás előtt ekkora ipari fejlesztést mutathat fel – noha korábban pont a fenntarthatóság fontosságával érvelt, hogy miért nem érkezik ilyen projekt a városba.
Érkezik a BYD gyára Szegedre, a kínai elektromosautó-gyártó vállalat 5 milliárd eurós, 300 hektáros telepet húz fel a város északi határába, és kiemelt beruházásként mindenféle mentességet megkap a kormánytól. A gyárért cserébe pedig Botka László polgármester városa pont úgy viselkedik, ahogy a fideszes települések szoktak, írja a HVG friss száma.
A cikk szerint az MSZP-t és a pártokat 2019-ben az Összefogás Szegedért Egyesületre cserélő Botka szempontjából a BYD főnyereménynek bizonyulhat, hiszen a júniusi önkormányzati választás előtt lehet majd mutogatni ezt az óriási projektet. Pedig ha Botka ezzel büszkélkedik akkor korábbi önmagát fogja megtagadni, a Fidesz ugyanis mindig azzal ostorozta a polgármestert, hogy képtelen volt nagy léptékű termelő beruházást hozni a városba, ő pedig azzal hárított, hogy Szeged a fenntarthatóságra törekszik.
Mindenesetre a BYD-fejlesztéssel azonban az önkormányzati választások előtt néhány hónappal végleg kifoghatja a szelet az amúgy is meglehetősen gyenge helyi Fidesz vitorlájából, de megjelenik az ügyben egy Lázár János-szál is.
A részletek a friss HVG-ben olvashatók.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.