A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton Szegedre szállítani.
Az épülő BYD-gyár acél csarnokelemeivel érkezett meg az első vasúti szállítmány a szegedi PSP Terminalra – közölte szerdán a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A kötegelt egységrakományokat és konténereket közvetlenül a gyár területére szállítják a beruházást végző kínai építőipari vállalkozónak. Az építési anyagokat Kínából hajón szállítják európai kikötőkbe, majd onnan vasúton érkeznek Szegedre.
Az első szállítmányt hamarosan újabb négyhajónyi acélszerkezet és két-háromezer konténer építési anyag követi augusztustól év végéig. A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut juttatnak el közvetlenül az autógyár területére – és erre nagy szükség is lehet, hiszen nem volt még akkora épület Szegeden, mint amekkora a BYD által tervezett üzem lehet.
Nem volt még akkora épület Szegeden, amekkora a BYD által tervezett üzem lehet
A tervek szerint az összeszerelő üzem 500 méter hosszú és 200 méter széles lesz.
A gyár működésének kezdetén napi kétszáz konténert tervez fogadni, ami a későbbieknek háromszázra is emelkedhet. Az első évben százötvenezer, majd a további években évi háromszázezer kész autó szállítását is vasúton tervezik.
Azt pedig, hogy a gyár 1400 vendégmunkását befogadó konténerváros hogyan fog kinézni, ide kattintva tudja megnézni.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.