A fagyos hőmérsékletben az elektromos autók hatótávolsága a felére csökken – derült ki egy mostanában készült teszt...
A fagyos hőmérsékletben az elektromos autók hatótávolsága a felére csökken – derült ki egy mostanában készült teszt során.
Az elektromos autókat télen gyakrabban kell feltölteni. A hatótávolságuk ugyanis több mint felére csökken nagy hidegben. A környezetet ráadásul ilyenkor jobban károsítja azokank a gyáraknak, erőműveknek a szén-dioxid-kibocsátása, melyek az áramot termelik.
Az Auto Bild német magazin a teszt során azt vizsgálta, hogy a Nissan Leaf, a Mitsubishi i-MiEV, a Renault Fluence ZE, a Smart Electric Drive és a Karabag Fiat 500 egy feltöltéssel, hány kilométert tesz meg mínusz 14 fokban. A leghamarabb a Renault Fluence állt meg, a gyártók által ígért 185 kilométer helyett mindössze 78 kilométert tudott megtenni. Számítások szerint ez 66 helyett, 157 gramm szén-dioxid-kibocsátást jelent.
A Nissan Leafnek 55 százalékkal, a Mitsubishinek pedig 51 százalékkal csökken a hatótávolsága. A Smart elektromos verziója és a Karabag 39 százalékkal kevesebb utat képes megtenni egy feltöltéssel. Az autógyárak ugyanakkor maximum 20 százalékos csökkenéssel számolnak nagy hidegben. A teszt során az autókat teljesen feltöltött akkumulátorral éjszaka, mínusz 14 fokban próbálták ki. Indulás előtt öt percig a legmagasabb fokozaton ment a fűtés.