A K&H Biztosító és a GfK Hungária legújabb kutatása szerint a biztosítások két-harmadát már az interneten kötik.
A K&H Biztosító és a GfK Hungária legújabb kutatása szerint a biztosítások két-harmadát már az interneten kötik. Évről évre nő a különböző kfgb és casco biztosításokról az interneten tájékozódó ügyfelek száma. Bár 2010-től már nem január 1-je a kgfb szerződések előírt évforduló napja, várhatóan még idén novemberben is erőteljes kgfb kampány várható. A kutatás szerint az internetező autótulajdonosok 86%-a tervezi, hogy utánanéz a kedvezőbb ajánlatoknak, amikor biztosítási szerződésének évfordulója lehetővé teszi a váltást.
A biztosítási időszak mindenki számára továbbra is egy év, ám a biztosítási évforduló napja a 2010. január 1. után kötött szerződéseknél már a kockázatviselés kezdetének napja. Azonban a legtöbb autótulajdonos kötelező szerződésének még mindig január elseje az évfordulója, így november hónap folyamán kell döntenie, ha biztosítót akar váltani.
Új kgfb szerződését az internetes döntéshozók közel kétharmada online kötné meg, további harmaduk személyesen. Főleg a férfiak, a 30-as éveikben járók, közép-magyarországiak és a gyerekes háztartásban élők preferálnák a kgfb internetes megkötését. Az internetező autótulajdonosok jelentős részének szándékában áll, hogy a biztosítási évfordulókor utánanéz a különböző ajánlatoknak, van-e a jelenleginél kedvezőbb. A kgfb-vel kapcsolatos tájékozódásban óriási szerepe van az internetnek, azok közül, akik utánanéznek az ajánlatoknak, 84% mindenképpen megnézi az internetet is.