Érkezőben a japán gyártó megnövelt hatótávú új generációs üzemanyagcellás rendszere.
Miközben a legtöbb gyártó csak és kizárólag az akkumulátoros elektromos autókban látja a jövőt, addig a Toyota megpróbál több lábon állni, és nem kevés energiát, illetve pénzt fektet a hidrogén technológiába.
A japán gyártó most arról számolt be, hogy gőzerővel folyik annak a harmadik generációs üzemanyagcellás rendszernek a fejlesztése, mely az eddiginél 20 százalékkal nagyobb hatótávval kecsegtet.
A részletes specifikációikat egyelőre még nem fedték fel, azt viszont igen, hogy az elődjénél jelentősen olcsóbb új hajtáslánc 2026-ot követően kerül sorozatgyártásba.

A Toyota tavaly mindössze 1778 üzemanyagcellás autót adott el világszerte, 55,8 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben.
A 700 baros hidrogénnel percek alatt teletankolható, kicsi és könnyű akkumulátoros, villanymotoros hajtású hidrogénautók elterjedését a magas ár, illetve a komoly kihívásokkal küszködő töltőhálózat gátolja.
A Toyota nemcsak üzemanyagcellás elektromos, hanem belső égésű motoros hidrogénes fronton is előrehaladott fejlesztéseket folytat. A végeredmény mindkét esetben ugyanaz: a kipufogón kicsepegő víz.
A cég legújabb hidrogénes megoldásaival legutóbb Pakson ismerkedtünk meg testközelből.
