Autó HVG 2024. december. 20. 07:59

Vége, nincs tovább: 33 év után búcsúzik a VW legendás 6 hengeres motorja

A Volkswagen egyedi koncepciójú soros V benzinmotorjának végérvényesen véget ért a pályafutása.

A normál V-motorok 60-90 fokos hengerszöge helyett mindössze 15 fokos hengerszöggel rendelkező VR6-os szívó benzinmotor gyártását 1991-ben kezdte meg a Volkswagen, és 33 évvel később most végérvényesen véget ért a pályafutása.

A német gyártó utolsó VR6-os erőforrása konkrétan december 12-én hagyta el a gyártósort.

VW VR6
Volkswagen

Az elmúlt több mint 3 évtizedben közel 1,9 milliós mennyiségben gyártott motor a harmadik generációs Golfban debütált.

Európában már a 2010-es évek közepén véget ért a VR6-os modellek forgalmazása, de Észak-Amerikában még tavaly is lehetett ilyen VW-ket kapni.

A VR6 Kínában élt a legtovább, ahol egészen mostanáig többek közt a VW Talagonba és az Audi Q6-ba is beszerelték.

VW VR6
Volkswagen

A VR6 adta az alapját az idén júliusban nyugdíjaztatott, akár 750 lóerős és 1000 Nm-es produkcióra képes 6 literes W12-es erőforrásnak, és többek közt 5 és 8 hengeres leszármazottjai is voltak.

Kevesen tudják, hogy a hatos Golfból készült egy turbós VR6 prototípus is, mely 3,2 literből 470 lóerőt és 520 Nm-t facsart ki.

Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2024. december. 20. 17:30

Kicsit kemény, nagyon elfogyott: mitől hungarikum a szaloncukor?

Karácsonyfára ma már csak a magyarok aggatnak pillangószerűen becsomagolt bonbont, az idáig vezető út azonban számos legendán és fenyőágon át vezetett. Hogyan tört be a piacra a Stühmer-féle cukkedli, és hogyan vált a karácsony igazi nemzeti sportjává a cukorkakeresés? Szaloncukor-történelem a nádméztől az üres papírig.