A Volkswagen egyedi koncepciójú soros V benzinmotorjának végérvényesen véget ért a pályafutása.
A normál V-motorok 60-90 fokos hengerszöge helyett mindössze 15 fokos hengerszöggel rendelkező VR6-os szívó benzinmotor gyártását 1991-ben kezdte meg a Volkswagen, és 33 évvel később most végérvényesen véget ért a pályafutása.
A német gyártó utolsó VR6-os erőforrása konkrétan december 12-én hagyta el a gyártósort.
Az elmúlt több mint 3 évtizedben közel 1,9 milliós mennyiségben gyártott motor a harmadik generációs Golfban debütált.
Európában már a 2010-es évek közepén véget ért a VR6-os modellek forgalmazása, de Észak-Amerikában még tavaly is lehetett ilyen VW-ket kapni.
A VR6 Kínában élt a legtovább, ahol egészen mostanáig többek közt a VW Talagonba és az Audi Q6-ba is beszerelték.
A VR6 adta az alapját az idén júliusban nyugdíjaztatott, akár 750 lóerős és 1000 Nm-es produkcióra képes 6 literes W12-es erőforrásnak, és többek közt 5 és 8 hengeres leszármazottjai is voltak.
Kevesen tudják, hogy a hatos Golfból készült egy turbós VR6 prototípus is, mely 3,2 literből 470 lóerőt és 520 Nm-t facsart ki.