Autó MTI/hvg.hu 2024. december. 04. 07:06

Bajban a Stellantis, mentenék a munkahelyeket az olaszok

“Tavares nem fog hiányozni” – mondta az egyik olasz szakszervezet elnöke.

Az olasz kormány igyekszik mindent megtenni a csökkenő forgalmú Stellantis olaszországi munkahelyeinek a megmentéséért Carlos Tavares vezérigazgató lemondása után. Az olasz kormányfő, Giorgia Meloni médiajelentések szerint úgy fogalmazott, “mindent megteszünk a foglalkoztatás és a beszállítóipar védelmében. December közepén kerekasztal-beszélgetést hívtunk össze a Stellantisszal.”

A csökkenő eladások miatti munkahely-leépítéssel kapcsolatos aggodalmak közepette “a Stellantisnak erkölcsi kötelessége Olaszországban működni” – jelentette ki Antonio Tajani külügyminiszter, miniszterelnök-helyettes a Stellantis vezérigazgatója Carlos Tavares lemondása után. “Úgy vélem, hogy az állam által nyújtott támogatás után a vállalatnak erkölcsi kötelessége, hogy folytassa tevékenységét hazánkban, figyelembe véve a folyamatban lévő változásokat is” – mondta Tajani. “Európának is ki kell vennie azonban a részét, és bizonyos szabályokat meg kell változtatniuk. Gondolok itt a nem elektromos autók gyártásának 2035-től kezdődő blokkolására. Van tehát járható út” – tette hozzá Tajani.

A képviselőház ipari bizottságának elnöke, Alberto Gusmeroli felszólította a Stellantis igazgatótanácsának elnökét, John Elkannt, hogy számoljon be az olasz parlamentnek az autógyártó jövőbeli kilátásairól a Carlos Tavares cégfőnöktől való elválást követően. Adolfo Urso ipari miniszter hétfőn délután telefonon beszélt az Egyesült Államokban tartózkodó Elkannal. A beszélgetés során december 17-re egy találkozót beszélt meg a római ipari minisztériumban. Tavares a Fiat Chrysler és a Peugeot 2020-as egyesülésének egyik tervezője volt.

Egy teljesítménypszichopatával kevesebb: miért kellett lemondania Carlos Tavaresnek a Stellantis éléről?

A portugál szakember leginkább arról volt a leginkább ismert, hogy kíméletlenül tud költséget csökkenteni. Vádlói szerint azonban sokszor a saját hírnevét védte, nem pedig a cég túlélésével foglalkozott. Egy biztos: egy rendkívüli szakemberrel lett kevesebb az autóiparban.

Októberben a portugál Tavares egy parlamenti meghallgatáson azt mondta, hogy az olaszországi autógyártás túl drága lesz, ha a kormány nem nyújt új ösztönzőket az ágazat számára. Ennek következtében nem zárta ki az elbocsátásokat a Stellantis olaszországi üzemeiben. “Tavares nem fog hiányozni” – mondta Luigi Sbarra, a CISL szakszervezet elnöke hétfőn a Sky televíziónak.

A Stellantis a Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Chrysler és Jeep márkák tulajdonosa. A Stellantis személygépkocsik eladásai Olaszországban 24,6 százalékkal 30 817 járműre csökkentek novemberben a 2023-as év azonos hónapjához képest – jelentette be hétfőn az autógyártó. Piaci részesedése 29,3 százalékról 24,7 százalékra csökkent. A 2024-es év 11 hónapjában a csoport világszerte 428 205 járművet értékesített, ami 9,4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Piaci részesedése 32,4 százalékról 29,4 százalékra csökkent.

Hirdetés
Gazdaság Tiszai Balázs 2024. december. 04. 17:30

Dél-Korea elmúlt 24 órája: amikor annyira utál mindenki, hogy csak az önpuccs tűnik megoldásnak, de még az se sikerül

Jun Szuk Jeol elnök a hadiállapot kihirdetésével majd visszavonásával néhány óra leforgása alatt szilánkjaira zúzta szét azt a képet, ami a nyugati világ lakosainak többségében élt Dél-Koreáról, miközben saját népe elé véres és traumatikus képeket rángatott elő a kollektív emlékezetből. A villámgyorsan hamvába hullt önpuccsból akár halálos ítélet is születhet, a dél-koreai kormány bukása már csak formaságnak tűnik.