A bajor gyártó legkisebb sportkupéjának teljesítményét Bugatti szintre emelték.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a BMW aktuális kínálatának legizgalmasabb modelljét, a 460 lóerős 6 hengeres motorral és hátsókerék-hajtással szerelt, kéziváltóval is elérhető M2-t.
A kompakt sportkupé teljesítménye a nemrégiben megejtett facelift során 480 lóerőre növekedett, és akinek ez is kevés, azoknak ott vannak a tuningcégek 600-700 lóerős M2-esei.
És most itt az eddigi legdurvább BMW M2 tuning, melyet a brit R44 Performance “követett el”:
A két kisebb turbó helyét egy hatalmas turbó vette át, ennek és a megannyi egyéb tuningnak köszönhetően a teljesítmény a Bugatti Chiron szintjére, 1500 lóerőre nőtt.
Hogy ezt az iszonyatos erőt az aszfaltra is át lehessen vinni, az M2 hátsókerék-hajtását az M3 xDrive összkerékhajtására cserélték, és a nyolcfokozatú automata váltót is alaposan megerősítették.
Az egyedi aerodinamikai csomagos, bukókeretes és kagylóüléses újdonság menetteljesítményei egyelőre ismeretlenek, a hátulján lassító ernyőt viselő szupererős M2 hamarosan dragster pályákon bizonyít majd.
Viszonyításképp, a Magyarországon 30 millió forintos áron nyitó BMW M2 alaphelyzetben 4-4,2 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra.