Autó HVG 2024. november. 12. 16:53

Lengyelország elbukja egy kínai autó gyártását, mert megszavazta a büntetővámot

Szlovákia lehet a befutó, mert ők nemmel szavaztak.

A Stellantis és kínai vegyesvállalata, a Leapmotor, amely elektromos autókkal van jelen a piacon, újraértékelte európai gyártási terveit, és a második elektromos autója előállítását már nem Lengyelországban tervezi. A vállalat most Németországban, Eisenachban és Szlovákiában, Nagyszombaton vizsgálja a gyártás lehetőségeit – írja a Reuters. Az áthelyezés hátterében politikai és gazdasági tényezők állhatnak: a kínai kormány október elején felszólította az autógyártókat, hogy mérsékeljék európai befektetéseiket azon országokban, amelyek vámokat támogattak a kínai elektromos autók importjára.

Lengyelország azon 10 uniós tagállam között szerepelt, amelyek támogatták a vámok bevezetését, míg öten, például Magyarország, Németország és Szlovákia, ellenezték ezt a javaslatot. A két utóbbi ország egyelőre potenciális helyszínként szerepel a B10 modell gyártására, amelyet elsőként Kínán kívüli piacokra, köztük Európába terveztek.

Európában támad a Teslára a legújabb kínai elektromos autó

Megkezdődött a Tesla Model Y rivális Leapmotor C10 európai forgalmazása.

A Stellantis jelenleg 51 százalékos részesedéssel bír a vegyesvállalatban, míg a Leapmotor a maradék 49 százalékot birtokolja. A lengyelországi Tychy gyár, amely eddig T03 kompakt elektromos járműveket szerelt össze Kínából származó alkatrészekkel, kérdéses, hogy érintett lesz-e a gyártási terv átalakításában. Az Eisenachban vagy Nagyszombaton történő gyártás azonban valószínűleg drágább lenne, ami jelentős kihívásokat állíthat a vegyesvállalat elé, ugyanakkor lehetőséget adna a Stellantis számára, hogy megerősítse európai jelenlétét a közös fejlesztésű elektromos autók piacán.

Hirdetés