Ugyanis ez a márka nem Audi, hanem AUDI.
Az Audi láthatóan megpróbál mindent, hogy megőrizze évtizedek alatt elért piaci pozícióját Kínában. Most partnerségre lépett a SAIC céggel, hogy egy teljesen új márkát hozzon létre, amely az AUDI nevet viseli, azonban a hagyományos négykarikás logó nélkül. Ezzel a lépéssel az Audi a márkanév újraértelmezésére törekszik, valamint megkülönbözteti magát a “testvér” vállalattól. Az AUDI márka bevezetése során a hangsúly az elektromobilitásra és a helyi piac specifikus igényeire összpontosít, amit az új “AUDI E” koncepció bemutatása is alátámaszt. Az új vállalat vezetője Fermin Soneira, aki korábban az Audi elektromos modellcsaládjának élén állt.
Az AUDI E koncepció a kínai piacra szánt tisztán elektromos sportbackje. Az autó impozáns méretekkel rendelkezik, hossza 4870 mm, szélessége 1990 mm, magassága pedig 1460 mm, tengelytávja 2950 mm. A tervezési nyelv is megújult: az ikonikus négykarikás logót világító “AUDI” feliratok váltják fel az autó elején és hátulján. Ez a formai változtatás a kínai piacra szabva történt, ahol a vásárlói igények és preferenciák eltérhetnek az európai és amerikai piactól.
Az új AUDI az Advanced Digitalizált Platformra épül, amelyet az Audi és a SAIC közösen fejlesztett, a helyi beszállítók bevonásával. A jármű két elektromos motorral van felszerelve, amelyek kombinált teljesítménye 775 lóerő (570 kW) és 800 Nm nyomatékot biztosít, így a 0–100 km/h-s sebességet mindössze 3,6 másodperc alatt éri el. A 100 kWh kapacitású akkumulátor akár 700 km-es hatótávolságot nyújt (a CLTC szerint), és a 800 V-os töltési rendszer lehetővé teszi a nagyon gyors töltést, mindössze 10 perc alatt 370 km megtételére elegendő energiát biztosítva.