A közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének minősül, ha nincs biztosítás a rolleren, amelyikre kötelező lenne.
Bár már több mint három hónapja, július 16. óta kötelező felelősségbiztosítást kötni az elektromos rollerekre, a biztosítási piac még mindig nem reagált kellőképpen az új szabályozásra. A forgalomban lévő, több mint 100 ezer roller jelentékeny részét érinti a kötelező biztosítás, azonban az üzembentartók érdeklődése elenyésző. Pedig a Grantis szakértői szerint akár évi 10 ezer forintért is megúszható lenne a biztosítás, ami jelentősen kedvezőbb a 65 ezer forintos helyszíni bírságnál, amely a biztosítás hiánya miatt kiszabható.
A biztosítási szabályozás értelmében azoknak az elektromos rollereknek kell biztosítást kötniük, amelyek 25 kg alattiak, de 25 km/h-nál gyorsabban haladnak, vagy amelyek 25 kg felettiek és tervezett maximális sebességük meghaladja a 14 km/h-t. Ennek ellenére a Grantis szerint a biztosítók nem tapasztalnak tömeges érdeklődést. Sok biztosító eleve magas, akár több százezer forintos éves díjat szab meg, amivel nem ösztönzik a rollerbiztosítások iránti keresletet.
Az Országos Rendőr-főkapitányság a Grantis megkeresésére elárulta, hogy jelenleg nem vezetnek statisztikát a biztosítás nélküli rollerezők büntetéséről, ami rávilágít arra, hogy a szabályozás bevezetése óta eltelt idő ellenére a jogalkalmazás és az adminisztráció még nem érte utol az új rendszert. A biztosítók és a rollertulajdonosok vonakodása, valamint a statisztikai nyilvántartás hiánya miatt a kötelező rollerbiztosítás körül továbbra is kaotikus helyzet uralkodik, ami megnehezíti az új szabályozás gyakorlati érvényesítését.