A valaha készült legerősebb közúti Ferrariként jegyzett új F80 egyértelműen a sofőrre fókuszál.
A Ferrari csütörtökön leplezte le vadonatúj hipersportkocsiját, a 2013-ban debütált LaFerrari utódjának tekinthető F80-at, mely nemcsak 1200 lóerős hibrid hajtáslánca, hanem egyedi utastere révén is igazi ínyencségnek számít.
A cockpitet egyértelműen úgy alakították ki, hogy az minden tekintetben a sofőrnek kedvezzen, az 1+1 kialakítású utastérben a második személy tulajdonképpen csak megtűrt vendég.
Míg a vezető egy szemrevaló megjelenésű állítható sportülésben foglal helyet, addig utasa csak egy a cockpitbe lényegében teljesen beleolvadó fix ülést kap, illetve a műszerfal és a középkonzol is hangsúlyosan a sofőr felé van irányítva.
A Ferrari szerint az egyedi kialakítású utastér révén némileg alacsonyabb lehet az autó légellenállása és tömege.
A 6,3 literes szívó V12 helyett 3 literes biturbó V6-os motorral szerelt Ferrari F80 5,75 másodperc alatt tudja le a 0–200-as gyorsulást, és akár 350 km/h-val is képes száguldani.
Az 1,4 milliárd forintba kerülő, 799 példányban készülő újdonság a hibrid hajtás ellenére sem rendelkezik dedikált elektromos üzemmóddal.