Hasonlóan nagy csomópont csak az M0-snál van.
Az M44-es gyorsforgalmi út, az M5-ös autópálya és az 5-ös főút találkozásánál új autópálya-csomópont épül Kecskemét közelében – írja a magyarepitok.hu.
A projekt az M5-ös autópálya 74-es számú, Kecskemét Észak néven ismert csomópontjának átépítésével valósul meg, és a befejezést 2027 első felére tervezik. A beruházás kapcsolódik az M44-es nyugati szakaszának építéséhez, amely 33,6 kilométer hosszú, 14 műtárggyal.
Az M44-es utolsó, Szentkirály és Kecskemét közötti szakaszának kivitelezése már több mint 80 százalékos készültségben van, és várhatóan jövő tavasszal a 33,6 kilométerből 32,2 kilométert megnyitnak a forgalom számára. Az Építési és Közlekedési Minisztérium közleménye szerint az új szakasz elkészültével bekötik azt az 5-ös főútba, valamint Békéscsaba irányából az M5-ös autópályába is, így az új csomópont építése alatt is biztosított lesz a forgalom.
Az M44-es az új csomóponttól kezdődően az M8-as autópálya részeként folytatódik, és a tervek szerint Dunaújvároson és Székesfehérváron át kapcsolódik az M7-es autópályához. Ugyanitt épül meg az M44-es és az 5-ös főút találkozási pontja is, amivel Magyarország legnagyobb csomópontja jön létre, az M0-s körgyűrűt leszámítva.