Miközben minden második új autó már SUV, érdemes lehet megtörni a trendet.
Az iPhone-ok legnagyobb gyártójaként ismert tajvani technológiai óriás már az autóiparban is megvetette a lábát, és Foxtron néven saját márkát alapított. Eddig két modellt mutatott be Model B és Model C néven – meglepő módon eddig jogi problémák nélkül –, utalva a Tesla típuselnevezéseire.
Az elnevezési stratégiát követve most előálltak a legújabb elektromos járművükkel, a Pininfarina studio által tervezett Model D-vel, egy látványos MPV (multi-purpose vehicle) családi autóval.
Az elektromos kocsi 5,13 méter hosszú és közel két méter széles, és egy lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátort szereltek bele, amely 100-120 kWh kapacitású; több mint 600 kilométeres hatótávolságot érhet el a WLTP tesztciklus alapján.
A Foxtron szerint az autójuk alaktényezője rendkívül kedvező, 0,23-as légellenállási együtthatójú, ami nagyban segíti, hogy keveset fogyasszon. Az elektromos architektúrája egy központi számítógép köré épül, ennek alapja a Foxconn rendszere, amely több modullal irányítja a jármű különböző részeit, például az infotainment rendszert, ami energiahatékonyságot biztosít, és csökkenti a költségeket.
A Foxconn más autógyártók számára is értékesíti ezt a technológiai platformot, amelyet aztán a másik vállalat a saját stílusára szabhat.
A családi modell tömeggyártása várhatóan két éven belül megkezdődik. A Foxtron értékesítési stratégiája az, hogy más márkákhoz csatlakozva értékesíti a kocsijait, a jövőbeli modelljei például a szintén nemrégiben alapított Szaúd-arábiai Ceer EV-cég kínálatában is megjelenhetnek.