Nem csoda, hogy bajban vannak a gyártók.
Jelentősen, az előző évihez képest 18,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban az Európai Unióban, és ezen belül nagymértékben visszaesett az elektromos autók részaránya az európai autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtöki jelentése szerint.
Augusztusban az akkumulátoros elektromos autók a forgalomba helyezett új autók 14,4 százalékát tették ki, szemben az egy évvel korábbi 21 százalékkal. Idén már a negyedik egymást követő hónapban csökkent az elektromos autók részaránya a forgalomba helyezésekben, éles kontrasztjaként az elmúlt évi szinte folyamatos növekedésnek.
Szám szerint augusztusban az akkumulátoros-elektromos (BEV) autók regisztrációja 43,9 százalékkal, 92,6 ezerre csökkent az előző augusztusi 165,2 ezerről. Ennek hátterében a BEV-autók két legnagyobb nemzeti piacának látványos visszaesése állt: Németországban 68,8 százalék, Franciaországban 33,1 százalék volt a visszaesés.
A plug-in hibrid autók regisztrációja 22,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, és az összes főbb piacon csökkenést regisztráltak. A benzinüzemű személygépkocsik eladásai 17,1 százalékkal csökkentek, a dízelautók piacán pedig 26,4 százalékos forgalomcsökkenés volt tapasztalható. Kizárólag a hibrid-elektromos járművek regisztrációja nőtt augusztusban, mégpedig éves bázison 6,6 százalékkal, 201,5 ezerre.
Magyarországon 8111 új autót helyeztek forgalomba augusztusban az egy évvel korábbi 8955 után.
Az év első nyolc hónapjában az új személygépkocsik regisztrációja még így is némi pluszban van, 1,4 százalékkal nőtt, közel 7,2 millióra.