Szentségtörés vagy sem, de sebészkés alá fektettek egy jó öreg BMW 850i-t.
A BMW 1989-ben mutatta be a minden idők egyik legszebb sportkupéjaként jegyzett E31-es 8-as sorozatot, melynek különböző V8-as és V12-es változatai egészen 1999-ig maradtak gyártásban.
A kaliforniai Reyn Speed Shop most gondolt egy merészet, és feltuningolt egy régi 850i-t.
A keresztségben BMW 858 CSL nevet kapott, egyetlen példányban készült restomod egyik legfőbb ismertetőjele, hogy – sokak bánatára – elvesztette bukólámpáit, melyek helyét szellőzőnyílások vették át.
A szuperkönnyű karbonszálas bodykitet, ültetett futóművet és nagyteljesítményű karbonkerámia féket kapott sportkupé 300 lóerős és 450 Nm-es 5 literes V12-es szívó benzinmotorja helyére az E60-as sorozatú M5-ösből származó 5 literes V10-es szívó erőforrás került.
Az 5,8 literre felfúrt sportmotor teljesítményét egyelőre nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre a gyári állapotában 507 lovas egység szinte biztosan 600 lóerő feletti produkciót ad elő.
Az eredeti 8-as széria mindössze 1510 példányban gyártott csúcsmodelljében, a 6 másodperces 0-100-as gyorsulású és 250 km/h végsebességű 850CSi-ben található 5,6 literes V12-es erőforrás 380 lóerőt tud.
A modernizált műszerfalú, hatfokozatú kézi váltós és természetesen hátsókerék-hajtású 858 CSL árát sűrű homály fedi.
Az általunk is alaposan letesztelt aktuális 8-as sorozat csúcsmodellje, a 600 lóerős 4,4 literes biturbó V8-as motorral szerelt M8 kupé magyarországi alapára 57,2 millió forint.